פסטיבל הקולנוע בירושלים ייפתח הערב, והלילה נחת הפרצוף המוכר מבין אורחיו השנה: כוכב הקולנוע ג'ון טורטורו, שהגיע לצד אשתו ובנו. טורטורו מככב ב"אמא שלי" – סרטו של נני מורטי האיטלקי שהקרנתו הערב בבריכת הסולטן תיתן את האות לפתיחת הפסטיבל.

ג'ון טורטורו בישראל (צילום: נמרוד וייסלייב,  יח"צ)
ג'ון טורטורו בישראל | צילום: נמרוד וייסלייב, יח"צ

טורטורו, בן 58, הוא שחקן אמריקאי ממוצא איטלקי שהחל את דרכו בתיאטרון אוף-ברודוויי, ופרץ לתודעה עם השתתפותו ב"עשה את הדבר הנכון" – סרטו של ספייק לי מ-1989. טורטורו ולי שיתפו מאז פעולה בשמונה סרטים נוספים, בהם "קדחת הג'ונגל", "קלוקרס" ו"נערה מספר 6".

אין תמונה
טורטורו. מתוך "אמא שלי"

טורטורו גם היה לחביבם של האחים כהן. הוא כיכב בסרטיהם "צומת מילר", "ברטון פינק", "צומת מילר", "אחי, איפה אתה?", וכמובן – תפקידו הבלתי נשכח כג'יזס ב"ביג לבובסקי". גם אדם סנדלר ליהק את טורטורו למספר סרטים, ביניהם "מר דידס" ו"אל תתעסק עם הזוהאן", ובשנה הבאה ישחק גם במערבון הפארודי של סנדלר, "ששת המגוחכים". טורטורו שיחק גם ב"סדנה לעצבים", "חלון סודי", ובשלושת סרטי הרובוטריקים. בשנה שעברה הוא הופיע ב"אקסודוס: אלים ומלכים" (בתפקיד המלך המצרי סתי הראשון). טורטורו הפך עם השנים גם לבמאי ולמפיק. הוא ביים את "מק – האיש והחלום", "אילומינטה", "רומנטיקה וסיגריות", "תשוקה" ו"רק ג'יגולו".

טורטורו זכה באמי על תפקידו בסדרת הטלוויזיה "מונק" כאחיו של הגיבור. ב-1995 היה מועמד לפרס גלובוס הזהב על תפקידו ב"חידון האשליות". הוא זכה פעמיים ברציפות בפרס השחקן בפסטיבל קאן, עבור "ברטון פינק" (1991) ו"מק – האיש והחלום" (1992). על "מק" זכה גם בפרס מצלמת הזהב בקאן.

אין תמונה
טורטורו. מתוך "אמא שלי"

פסטיבל הקולנוע בירושלים ייפתח היום ויינעל ב-19 ביולי. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ירושלים ובאתרים נוספים ברחבי העיר. במסגרת הפסטיבל יוצגו למעלה מ-200 סרטים בהקרנות בכורה. מלבד טורטורו ומורטי יתארחו בו גם הבמאית האיטלקיה אליצ'ה רורוואכר, המפיק האוסטרי אולריך זיידל, הבמאי הגרמני סבסטיאן שיפר ועוד.