האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, שבשבוע הבא תערוך את טקס פרסי "אופיר", שם ייבחר הסרט הישראלי הטוב ביותר של השנה - שהוא גם הסרט שיישלח לייצג את ישראל בטקס ה"אוסקר" - החליטה זו השנה השנייה ברציפות שלא להזמין לאירוע את שרת התרבות, מירי רגב. כך על פי דיווח שפורסם ב"וואלה". 

בשנה שעברה, הודיעה האקדמיה באופן רשמי ששום פוליטיקאי לא יוזמן לטקס, וזאת למרות ששרי תרבות קודמים היו אורחים קבועים בטקס. ההחלטה נבעה, בין השאר, מהחלטתה של רגב לקום ולעזוב את האולם במהלך פרסי "אופיר" ב-2016, בזמן שעל הבמה ביצעו הראפר תאמר נפאר והזמר יוסי צברי שיר ששולבו בו מילים משיר של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. "יש לי הרבה כבוד וסבלנות לאחר", כתבה למחרת רגב בעמוד הפייסבוק שלה, "אבל אין בי שמץ סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי. לא אהיה קהל לשיריו". רגב אכן חזרה לאולם אחרי סיום השיר.

ההחלטה שלא להזמין את רגב שנה שנייה ברציפות מגיעה על רקע משבר ביחסים בין משרד התרבות וחלק מיוצרי הקולנוע. בחודש שעבר, יזמה השרה רגב רפורמה לחוק הקולנוע בישראל, שתקבע מחדש את סדרי העדיפויות ואת אופן מתן התקציבים של משרד התרבות. בין השאר, הכילה הרפורמה תגמולים לסרטים שיוכיחו את הצלחתם בקופות ושינוי במאגר הלקטורים, שקוראים את התסריטים שמוגשים מדי שנה ומבקשים תמיכה ממשרד התרבות. הצעת החוק שכללה את הרפורמה טורפדה בכנסת, ורגב התראיינה בתחילת השבוע רגב לרדיו 103FM, שם אמרה שאם הצעת החוק שלה לא תעבור, היא תוריד בפועל את תקציב התמיכה של משרד התרבות בקולנוע ישראלי מ-80 מיליון ל-30 מיליון שקלים בתקציב 2019. לעומת זאת, דיווחים שהתפרסמו מאז סתרו את טענתה של רגב והבהירו כי תקציב 2019 כבר חולק ולכן איומהּ של רגב איננו בר ביצוע.

מלשכת השרה רגב נמסר:

"השרה כבר הודיעה בשנה החולפת לאור ההתנהלות של האקדמיה ולאחר שלא נעשה כל שינוי כפי שהיה מצופה, שאין בדעתה להופיע בטכסי אופיר. יתר על כן, פרס אופיר מאבד מהלגיטימציה שלו אף בעיני ציבור הקולנוענים המוביל ורבים לא נוטלים בו חלק ומגמה זו הולכת ומתרחבת. האקדמיה היא גוף פרטי שממשיך לשרת חלק קטן מעולם הקולנוע. המשרד אינו תומך בפרס אך ימשיך לסייע לכל מי שמנגיש את התרבות הישראלית לכל חלקי המדינה בדגש על הפריפריה. התמיכה של המשרד באקדמיה על פי מבחני התמיכה נועדה לסייע במאמץ זה ואינה כוללת את התמיכה בפרס אופיר".

טקס פרסי "אופיר" מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה יערך ב-6 בספטמבר במשכן לאמנויות הבמה באשדוד