המחשוף של סופיה ורגרה (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
פריחה מאוחרת | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL
בחודשים האחרונים הצהובונים בארה"ב לא יודעים שובע מכתבות על סופיה ורגרה. רק בספטמבר האחרון עשתה "משפחה מודרנית" בכיכובה היסטוריה טלוויזיונית כשזכתה בפעם החמישית ברציפות בפרס האמי לסדרה הקומית הטובה ביותר, והשוותה את השיא של הסיטקום "פרייז'ר" משנות ה-90. לא שזה מעניין את הצהובונים; הם בכלל מתעניינים בזוגיות של ורגרה עם השחקן הלוהט ג'ו מנגניילו ("מג'יק מייק", "דם אמיתי") - מערכת יחסים שהתחילה בקיץ האחרון ושמיתגה את השניים בתור הזוג הכי סקסי בעולם. מאחור נותר הארוס לשעבר עם לב שבור ותביעה משפטית בקנה.

בעוד ורגרה (42) ומנגניילו (38) המאורסים משפריצים זוגיות פוטוגנית מכל עבר, ניק לואב, האקס של הכוכבת, תובע ממנה שלא להשמיד את הביציות המופרות אותן הקפיאו בזמן מערכת היחסים לטובת פונדקאות פוטנציאלית. לואב - נצר נצר למייסדי קבוצת ההשקעות פושטת הרגל "ליהמן ברדרז" - אף הגדיל לעשות בשבוע שעבר כשפירסם מאמר ב"ניו יורק טיימס", בו הביע את עמדתו כי הביציות הן עוברים לכל דבר שאין להשמיד. אג'נדה חברתית בנוגע למעמד הזכות לחיים? נגיד.

אין תמונה
לוהטים. ורגרה ומנגניילו

בינתיים, ורגרה נועצת יתד נוסף בהוליווד עם הקומדיה החדשה "מרדף לוהט" שעלתה לאקרנים בסוף השבוע. זהו למעשה תפקיד מוביל משמעותי ראשון מסוגו עבורה בסרט אולפנים גדול. ורגרה מככבת בסרט לצד זוכת האוסקר וחביבת האומה האמריקנית, ריס ווית'רספון (השתיים גם נמנות עם מפיקי הסרט). היא מגלמת את דניאלה ריבה, אשתו הראוותנית של ראש קרטל סמים שנרדף על ידי אנשי העולם התחתון, בעוד ווית'רספון היא שוטרת שלומיאלית שמוצאת עצמה מגנה עליה.

"רציתי את התפקיד קודם כל על מנת לעבוד עם ריס", מספרת ורגרה. "הייתי משוכנעת שנהיה צמד מוצלח. האופי המיוחד של כל אחד מאיתנו הוא משהו שרק יכול לתרום לסרט. זו פעם ראשונה שהפקתי סרט, ולריס כבר יש ניסיון בתחום, אז ידעתי שאוכל להיעזר בה. גם האנרגיה של הבמאית שלנו, אן פלטשר, הייתה מטורפת. כשכולם הגיעו מותשים לסט הצילומים בארבע לפנות הבוקר, היא כבר הייתה בשיא הערנות. אני לא חושבת שהייתי יכולה לקבל במאית טובה יותר לסרט הגדול הראשון שלי, היא תמיד הייתה סבלנית ודואגת ומאוד התגאיתי בחיבור בינינו. אבל שלא תבין לא נכון, אני עדיין מאוד רוצה גם לעבוד עם גברים".

טיימליין סופיה ורגרה (צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL)
נשאר מאחור. ורגרה ולואב | צילום: Stephen Lovekin, GettyImages IL

ספרי על הדמות שלך.

"אני מגלמת את דניאלה, אשתו של סוחר סמים, שחיה חיים מאוד ראוותניים ונוחים שהדרמה היא מרכיב אלמנטרי בהם. כלומר, אני בטוחה שהיא מכייפת בלי הרף, אבל גם יש לה לא מעט בעיות. העניינים יוצאים משליטה לאחר שדניאלה ובן זוגה אמורים להיכנס לתכנית להגנת עדים, אבל העסק מתפוצץ והיא מוצאת עצמה נאלצת להימלט עם השוטרת קופר, הדמות של ריס. שתינו חתומות כמפיקות, אבל ריס עשתה את מרבית העבודה בזמן שאני סיימתי את צילומי העונה הקודמת של 'משפחה מודרנית'. התפקיד שלי היה להקפיד שהליהוק של השחקנים הלטינים לסרט יעבור כשורה. עכשיו אני מחכה שהיא תדאג להפיק עבורי סרט נוסף".

וגם התנשקתן באחת הסצנות?

"כן, אבל אני רק דאגתי שזה ייראה מצחיק. היו הרבה טייקים אבל זה רק חיזק את תחושתי שהבדיחות עובדות כי הן החזיקו מעמד כל פעם שחזרנו עליהן מחדש. כשראיתי את זה מופיע בתסריט לא ממש ייחסתי לזה משמעות, אבל ביום הצילומים של אותה הסצנה הלכתי עד הסוף. משכתי לה בשיער והיא לא עצרה בעדי. זרמנו".

לא מפחד לנצל את המומנטום

ורגרה נולדה בעיר הנמל ברנקייה שבקולומביה ביולי 1972, ולאחר שהחלה בלימודי רפואת שיניים באוניברסיטה, נענתה להצעות דוגמנות ומשחק ופצחה בקריירה בזירה המקומית עד שעברה למיאמי. במקביל, כשהייתה בת 18, נישאה לבן זוגה מהתיכון ג'ו גונזלס, וב-1992 נולד בנם מנולו, ושנה לאחר מכן היא וגונזלס התגרשו. ורגרה המשיכה לצבור פופולריות לאחר שכיכבה בפרסומת ל"פפסי" והנחתה בשנות ה-90 תכניות בידור בערוץ דובר הספרדית בדרום אמריקה. בשנות האלפיים עשתה את המעבר גם לסרטים אמריקאים זניחים והופעות אורח בסדרות טלוויזיה כמו "משמר המפרץ" ו"הפמליה".

הפרסומת ל"פפסי" שהקפיצה את ורגרה:

ב-2009 קיבלה את הזדמנות חייה כשלוהקה לתפקיד גלוריה דלגדו-פריצ'ט ב"משפחה מודרנית" - תפקיד שזיכה אותה ארבע פעמים במועמדויות לאמי וחמש פעמים לגלובוס הזהב. בנוסף, היא הפכה בשלוש השנים האחרונות לשחקנית הטלוויזיה הכי רווחית בארה"ב, עם הכנסות של 37 מיליון דולר רק בשנה החולפת. בשנה שעברה החלה את פריצתה למסך הגדול בסרטים העצמאיים המוערכים "רק ג'יגולו" של ג'ון טורטורו ו"שף" של ג'ון פבארו. השנה היא כבר הולכת בגדול.

למסך הגדול היא מנסה כעת לפרוץ עם "מרדף לוהט", במטרה מובהקת למקסם את מומנטום הזוהר, לאחר שבשנה שעברה כבר הופיעה בשני סרטים עצמאיים מוערכים "רק ג'יגולו" של ג'ון טורטורו עם וודי אלן ושרון סטון, ו"שף" של ג'ון פאברו.

"אני מנצלת את 15 דקות התהילה שלי במלוא המרץ", היא מודה מבלי להתנצל. "אני כבר שש שנים בסדרה מצליחה, אבל גם לה יהיה תאריך תפוגה מתישהו ואני עדיין רוצה להספיק כמה שיותר. התחלתי לשחק בגיל צעיר, אני כבר 25 שנים בתחום, וכעת, לקראת גיל 43, אני רוצה לנצל את המומנטום שעומד לרשותי".

ורגרה עם שרון סטון ב"רק ג'יגולו":

אז קולנוע הוא היעד הבא?

"הבעיה האמיתית היא שאין לי מספיק זמן לפתח קריירה קולנועית. 'משפחה מודרנית' היא בראש סדר העדיפויות שלי, אין מנוס. אני יכולה להרשות לעצמי לקחת פרויקטים קטנים במהלך איזה שבוע פגרה או בחודשי הקיץ ואז זה יוצא באמת לסרטים עצמאיים בתפקידים קטנים. קח לדוגמה את 'מרדף לוהט' - ריס פנתה אליי במטרה להפיק את הסרט עבור שתינו והסכימה לחכות שאתפנה מצילומי הסדרה, לוח הזמנים הותאם למחויבות הקודמות שלי. יש לי מעט זמן פנוי, אבל גם הבן שלי כבר בן 23 ואני לא מוכרחה להיות צמודה אליו. בארבע השנים האחרונות, מאז שהוא החל ללמוד בקולג', יש לי יותר זמן לעצמי. למדתי לשלב בין עבודה לפנאי, ותמיד כשזה מתאפשר אני מביאה קרובים וחברים לעבודה שאהיה מוקפת בהם. אני רוצה ליהנות מכל הטוב שמוצע לי, מהתהילה, מהכסף ומהחוויות שאני מאוד שמחה לחלוק איתם כי זה עושה את זה לעוד יותר מיוחד".

את מרגישה שאת נופלת לטייפקאסט של הלטינית הסקסית המצחיקה?

"אני כן נמצאת בסוג של בעיה כי מלכתחילה אין הרבה תפקידים עבור מישהי כמוני, מה גם שהזמן שלי מוגבל. אבל אני כן חושבת שהקהל מצפה לראות ממני את גלוריה בראש ובראשונה כי היא דמות אהובה. כשיש תסריט עם דמות שמזכירה אותה, המלהקים ישר חושבים לעצמם שהכי פשוט לקחת את סופיה ורגרה לתפקיד. אני לא מתלוננת לרגע, אני תופסת את ההזדמנויות בשתי הידיים ונהנית מכל רגע".

משפחה מודרנית 6 (צילום: באדיבות yes)
ליהוק חייה | צילום: באדיבות yes
איך ריס מתחברת לוייב הלטיני?

"לאורך הצילומים אמרתי לה שיש בה בחורה לטינית תוססת שרק משתוקקת להתפוצץ החוצה. הרגשתי איתה כאילו אני מבלה עם בת משפחה. אתה צריך לראות אותה רוקדת למוזיקה לטינית. כחלק ממסע קידום הסרט ביקרנו במיאמי והלכנו למסיבה עם כלי תקשורת מקומיים, והבחורה פשוט הייתה בטירוף, אפילו לא הייתי צריכה ללמד אותה צעדים. כשחזרנו למלון אחרי האירוע לתקשורת, ראיתי תמונות שאנשים פירסמו בטוויטר שבהן ריס רוקדת ומאוד התרשמתי מכמה היא נכנסה לקצב".

איך היה לשמוע את ריס מדברת ספרדית בסרט?

"זה היה קורע. היא נורא התאמצה לעשות את זה אמין, אבל אני לא יכולתי למחוק את החיוך מהפנים. אולי קצת שפטתי אותה מהצד, אבל בסופו של דבר זו הייתה הנאה גדולה לשמוע אותה. סוף כל סוף הבנתי למה אנשים צוחקים עליי כשאני מדברת אנגלית במבטא כבד".

ריס וויתרספון וסופיה ורגרה (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
לטינית לוהטת? ורגרה וויתרספון | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL