הסרט בית לחם (צילום: ורד אדיר,  יחסי ציבור )
בית לחם. ממשיך לקטוף פרסים | צילום: ורד אדיר, יחסי ציבור

פסטיבל הקולנוע בחיפה יסתיים בשבת הקרובה, לאחר שהציג מבחר סרטים עלילתיים ממקומות שונים בעולם והתחרו בו סרטים ישראליים שונים. עכשיו פורסמו הסרטים הזוכים בתחרות, ובפרס הראשון זכה הסרט המדובר "בית לחם", שגם מועמד בטקס פרסי אופיר שייערך בשבת הקרובה.                                  

"בית לחם", של הבמאי יובל אדלר, זכה בפרס על סך 100,000 שקלים. הסרט מתאר מערכת יחסים מורכבת בין רזי (צחי הלוי), רכז נפת בית לחם בשב"כ, לסנפור (שאדי מרעי) אחיו הצעיר של מפקד גדודי אל אקצא בעיר.

בפרס לסרט ביכורים עלילתי זכה הסרט "אחרי הים", בבימויו של יוסי אבירם, לו יוענק פרס על סך 50,000, עוסק בגבר חסר הכרה שנמצא על חוף שומם במערב צרפת, וחוקר ישראלי מגיע מפריז על מנת לפתור את תעלומת זהותו.

פרס התסריט, על סך 10,00 שקלים, הוענק לעמוס גיתאי על התסריט לסרטו "אנה ערביה". פרס השחקנית על סך 10,000 שקלים הוענק להילה וידור על משחקה בסרט "לוויה בצהרים" בבימויו של אדם סנדרסון. פרס השחקן על סך 10,000 שקלים הוענק לצחי הלוי על "בית לחם".

פרס הסרט התיעודי, בשיתוף הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו על סך 40,000 ₪ הוענק לסרט "היה שלום פיטר שוורץ" בבימויה של יעל ראובני - מסע קולנועי משפחתי לאורך שלושה דורות.