אפשר (כמעט) לנשום לרווחה - הסרט "הנוקמים: סוף המשחק" יוצא בסוף השבוע הקרוב, ואם התחמקתם מחמש הדקות שדלפו לרשת, מצפות לכם כמה הפתעות על המסך. אתמול, כוכבי הסרט הגיעו לבכורה הסרט בלוס אנג׳לס, והמעריצים קיבלו הפתעה כבר על השטיח האדום - נטלי פורטמן בכבודה ובעצמה.

למה זה כל כך מפתיע? פורטמן, כזכור, שיחקה את הפיזיקאית ד"ר ג'יין פוסטר בשני הסרטים הראשונים שהתמקדו בדמותו של ת'ור - "ת'ור" מ-2011 ו"ת'ור: העולם האפל" מ-2013. מאז, פורטמן לא נראתה ביקום הקולנועי של מארוול, כולל בסרט השלישי של ת'ור, וגם לא הגיעה לבכורות הסרטים האחרים. בעוד דמויות משניות אחרות מסרטי הסולו של מארוול, בהן פפר פוטס מ"איירון מן" ואריק סלוויג מסרטי "ת'ור" הופיעו בסרטי "הנוקמים" - פוסטר נעדרה מהם באופן מובהק. למעשה, הקלוז'ר הכי רציני שזכינו לו עד כה, הגיע ב"ת'ור: ראגנארוק", הסרט השלישי בכיכובו של האל הנורדי, בו מלמל ת'ור משהו על פרידה מג'יין. אבל מעבר לאותו ציטוט אגבי, שתי הדמויות לא קיבלו את ההזדמנות להיפרד כראוי על המסך, והמעריצים של פורטמן לא היו מרוצים מהאופן בו ג'יין פוסטר נעלמה ללא הסבר שמניח את הדעת.

על פי השמועות שהתרוצצו כשיצא "ת'ור: העולם האפל", פורטמן זעמה על הפיטורים של פטי ג'נקינס (נכון, הבמאית של "וונדר וומן") מבימוי הסרט השני של ת'ור, ולכן סיימה את תפקידה ביקום הקולנועי כשהסתיים החוזה שלה - ולא האריכה אותו. בשנה שעברה, לעומת זאת, פורטמן סתרה את השמועה הזאת בראיון, לפחות חלקית. כשפורטמן נשאלה אם תחזור לתפקיד של ג'יין פוסטר, אמרה: "אני פתוחה לחלוטין לכל, אבל אין לי חדשות לגבי זה".

המעריצים ברשתות החברתיות כמעט והתעלפו כשראו את נטלי פורטמן על השטיח, ומיד התחילו לפרסם תגובות נלהבות ולתהות מה זה אומר על תפקידה בסרט - האם פורטמן הגיעה לפרמיירה העולמית רק כדי לתמוך בחבריה? כיוון שמדובר בחברים למקצוע בלבד, ועוד כאלה שלא ראתה שש שנים, סביר יותר להניח שהיא מופיעה בסרט עצמו, גם אם מדובר בהופעת אורח קטנטנה. אם תציצו בעמוד ה-IMDB של פורטמן, לא תראו כל איזכור לסרט, אבל זה לא אומר כלום - בהחלט יתכן שמדובר בסוד שמור היטב, שנועד להלהיב את הצופים ברגע האחרון. ומה נגיד לכם? עבד. בין הציוצים היותר ציוריים (ויותר אהודים) שצויצו בנושא, נכתב:

"בבקשה תגידו לי שהם מחזירים את ד"'ר ג'יין פוסטר", "ג'יין פוסטר תביס את ת'אנוס" ו"אין פאקינג מצב: נטלי פורטמן הגיעה להקרנת הבכורה של 'הנוקמים: סוף המשחק'" -

מעריץ אחד הגיב גם בצירוף סרטון של קהל נלהב, וזעק וירטואלית: "התינוקת שלי, נטלי פורטמן, בבכורת 'הנוקמים'!" -

אבל גם אם פורטמן לא מופיעה בסרט, אין ספק שהנוכחות שלה על השטיח האדום תוכננה היטב על ידי צוות יחסי הציבור של הסרט, והיא בוודאי לא עשתה את זה בחינם, אלא קיבלה תשלום נאה רק על הגעתה לאירוע. שום דבר לא מקרי ביקום הקולנועי של מארוול, וכל מהלך מחושב היטב כדי לתת עוד ועוד טיזרים ולהביא את הקהל לבתי הקולנוע. כפי שסיכם זאת מעריץ נוסף בטוויטר, "אני מקווה ששילמו לנטלי פורטמן מיליארד דולרים בשביל ללכת על השטיח האדום הזה" -