1. 100 אלף ישראלים צפו בסרט "חמישים גוונים של אפור" בסוף השבוע הראשון להקרנתו.

2. 31 אלף מהכרטיסים נמכרו במכירה מוקדמת.

3. במהלך סוף השבוע הוקרן הסרט בישראל 1,000 פעמים.

4. טרילוגיית ספרי הסדרה נמכרו בישראל ב-300 אלף עותקים. בעולם נמכרו 100 מיליון עותקים של ספרי הטרילוגיה.

5. בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארה"ב צפוי הסרט לגרוף 100 מיליון דולר (שיא הכנסות לסופש ״יום הנשיא״) על השקעה של 40 מיליון דולר בהפקתו. ברחבי העולם סגר הסרט סוף שבוע מוצלח לא פחות עם הכנסות של כ-250 מיליון דולר.

אין תמונה
לבושים, לשם שינוי

6. 78% אחוז מהצופים שפקדו את בתי הקולנוע ברחבי העולם הן נשים בוגרות (כיוון שהסרט מוגבל לצפייה למבוגרים).

7. הבניין שבו מתנהלת כביכול מערכת היחסים המינית בין גיבורי הסיפור הדמויות הפך לאתר עלייה לרגל של המעריצים והקפיצה את שווי הנכסים שבו. הפנטהאוז עצמו נמכר במחיר של 6.2 מיליון דולר - עסקת הנדל"ן היקרה ביותר שנרשמה בסיאטל במשך שלוש שנים.

8. בבריטניה נרשם בשנתיים האחרונות גידול של 400% במכירות אביזרי מין לנשים מכל חתכי הגיל האפשריים. בחנויות אביזרי הסקס מייחסים את רוב הגידול הזה לפופולריות של ספרי הסדרה. 

אין תמונה
מתוך הסרט "חמישים גוונים של אפור"

9. הקדימון לסרט עשה בעצמו היסטוריה כאשר הצליח לרשום בחודש יולי בשנה שעברה בתוך שבוע יותר מ-100 מיליון צפיות באתרי בידור, בתוכניות טלוויזיה וברשתות החברתיות.

10. מבקרי הקולנוע של אתר Rotten Tomatoes נתנו לסרט ציון נמוך של 26% (לביקורת חיובית נדרש דירוג של 60% לפחות), ובמדד הצופים זכה ״חמישים גוונים של אפור״ לדירוג מעט טוב יותר -50%.

אין תמונה
מעודד צרכנות אביזרי מין

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

לכתבות נוספות באתר:

האיש העשיר בעולם: "לפוטין הון של 200 מיליארד דולר"

גברתי המנכ"לית, תכיני לי קפה: נשים תורמות יותר לעסק - ועדיין מרוויחות פחות