חג ההודיה הוא באופן מסורתי תקופת שיא בלוח השנה של הקולנוע בארה"ב. בתוך חגיגת השופינג המטורפת, מוצאים האמריקאים זמן להשלים גם פערי סרטים במהלך החופשה, והבחירות שלהם השנה מפתיעות ומשמחות במיוחד. במקום הראשון באופן צפוי לחלוטין ממשיכים קטניס וחברי המרד של "משחקי הרעב" לשלוט עם 82 מיליון דולר, שנוספו לקופה במהלך החג. בסך הכל עומד הסרט אחרי שבועיים על שורה תחתונה של 225 מיליון, עדיין רחוק בכמעט מחצית משני קודמיו אבל עם מספיק זמן לנסות ולצמצם את הפער.

ההפתעות של השבוע הגיעו במקומות 7 ו-9 בטבלה. שניהם שייכים לסרטים עם יומרות אוסקר נכבדות, שניהם שוחררו למספר מוגבל של בתי קולנוע ולמרות זאת וזכו לתמיכה עצומה של הקהל. "התיאוריה של הכל" שעוסק בסיפור חייו של סטיבן הוקינג סיים את השבוע הזה עם 5 מיליון דולר שנאספו מ-800 אולמות קולנוע בלבד. "בירדמן", שיתחרה איתו כתף אל כתף על הפרסים הגדולים השנה, יצא עם 1.8 מיליון דולר עם הפצה של 700 אולמות. ההישגים האלה גדולים עוד יותר כשלוקחים בחשבון את המבחר הגדול שקיים בחודשים האלה בקולנוע והעבודה שלא מדובר בסרטי המשך, סרטי גיבורים או בסרטים עם שמות גדולים על הפוסטר.

חוזרים לצמרת עם הסרט החדש המצליח של השבוע. "הפינגווינים ממדגסקר", ספין אוף לסדרת סרטי האנימציה המצליחה, הביא הביתה לאולפני פוקס 36 מיליון דולר. הנתון הזה נמוך יחסית להערכות המוקדמות לקראת החג (שבנו בעיקר על ילדים בחופשה) ואחד הנמוכים אי פעם לסרט אנימציה שמשוחרר בתקופה הזו, כאב ראש לא פשוט לאולפנים שצריכים להתמודד גם עם הכישלון של "איך להיפטר מהבוס 2" (15 מיליון דולר בלבד במקום החמישי).

את המקומות השלישי והרביעי ממשיכים לתפוס "שישה גיבורים" (18 מיליון דולר השבוע, 167 בסה"כ) ו"בין כוכבים" (15 מיליון דולר השבוע, 147 בסה"כ) בשבוע הרביעי שלהם על המרקע. "טיפשים בלי הפסקה 2" במקום השישי ייחשב גם הוא כאחד הפלופים הגדולים של השנה, עם הכנסות שלא הצליחו לכסות אפילו את עלות ההפקה.