האם פניווייז יכול להפחיד אפילו יותר אנשים ממה שהוא הפחיד עד היום? מסתבר שכן, אבל הפעם - לא מדובר רק בצופי קולנוע. מי שהחליטו לפתוח חזית נגד הליצן הרצחני הם לא אחרים מרשת בורגר קינג. לפני שתשאלו שאלות כמו - "מה יש להם נגד ליצן פיקטיבי מספר של סטיבן קינג?", או באופן כללי "מה יש להם?" - כי בינינו, זאת נשמעת כמו מלחמה די מיותרת - נספר לכם שהכל באשמת רונלד מקדונלד. רגע, מה? רונלד מקדונלד? אבל הוא.. ובכן.. של מקדונלדס בכלל. אז זאת בדיוק הבעיה שלהם.

לטענת החברה, פניווייז מאוד דומה לליצן האיקוני (והמפחיד לא פחות) של מקדונלדס, ולכן הוא בעצם מתפקד כפרסומת לחברה המתחרה. אי לכך ובהתאם לטענה המגוכחת הזאת, בורגר קינג רוסיה הגישו תלונה ל-FAS (השירות הפדרלי למלחמה במונופולים) וביקשו שהליצן המרושע יוחרם/יצונזר ברוסיה. 

דוברת של ה-FAS סיפר ל"הוליווד ריפורטר": "אנחנו לא יכולים להיות מוטרדים עם תוכן של סרט מאחר ולתסריטאי ולבמאי יש את ההבנה היצירתית שלהם כלפי כל דמות". עוד היא הוסיפה כי ה-FAS יצטרכו לקבוע האם "זה" כולל בתוכו פרסום או שילוב של המוצר. לא יודעים מה אתכם, את התגובה שלה היינו יכולים גם לאמ;לק ל"נו בחייאת אמא שלכם, אתם רציניים?!". מה שבטוח, אם פניווייז לא טרם פרסום אקסטרה למקדונלדס - בורגר קינג לגמרי עשו את זה. 

בכל אופן, עד שיגיעו התוצאות המסקרנות, אפשר להתנחם בעובדה שלסרט ההמשך של "זה", שנחשב בינתיים לסרט האימה הכי מצליחה בארה"ב אי פעם, כבר יש תאריך יציאה - 6 בספטמבר, 2019. אולי עד אז סטיבן קינג יחליט למנף את כל התלונה הביזארית הזו לכדי שיתוף פעולה מסחרי משגשג ואנחנו נזכה בהקרנה לדליי צ'יפס, במקום פופקורן.

mako תרבות בפייסבוק