ב-2011 יצאה לדרך טרילוגיית "כוכב הקופים", שנחשבת עד היום לפורצת דרך בעולם הקולנוע בכלל ובמורשת הרחבה של סרטי "כוכב הקופים" בפרט. שלושת הסרטים, שנוצרו על ידי אמנדה סילבר וריק ג'אפה, חבים את הצלחתם בראש ובראשונה לקלאסיקה משנת 1968 בכיכובו של צ'רלטון הסטון ושחקנים נוספים שנקברו תחת שכבות על גבי שכבות של איפור כבד ופרוות סינתטיות. הסרט ההוא, שהפך לקאלט, הוליד עוד ארבעה סרטי המשך שלא זכו לאותה תהילה, ורימייק קרינג'י מבית היוצר של טים ברטון.

שנים לאחר מכן, הטרילוגיה של סילבר וג'אפה החייתה את הזיכיון האהוב, העניקה לו משמעות חדשה ויצרה קהל מעריצים נלהב. עשור לאחר סיומה עם "כוכב הקופים: המלחמה", שהכתיר את קופי האדם כשליטים הבלעדיים של כדור הארץ, הם חוזרים למסך הגדול עם "כוכב הקופים: ממלכה חדשה", שמתניע טרילוגיה חדשה עם דמויות חדשות ביקום ההולך ומתרחב של "כוכב הקופים".

"כוכב הקופים: ממלכה חדשה" מתרחש מאות שנים לאחר אירועי "המלחמה" ומותו של סיזר, כאשר שבטים שונים של קופים צצו מעל פני השטח. לעומתם, בני האדם עברו לגור במערות וחיים בסגנון האדם הקדמון, ומעטים מהם עדיין יכולים לדבר. נואה קורנליוס (אוון טיג) הוא קוף צעיר שיוצא למסע להציל את בני שבטו מידיו של פרוקסימוס סיזר (קווין דוראנד), מנהיג אכזר של שבט קופים, המעוות את תורתו של סיזר לטובתו האישית ומחפש אחרי טכנולוגיה אנושית שתקדם את מטרותיו. אל נואה מתלווים כמה דמויות במסע הזה, הבולטת בהן היא מיי (פרייה אלן), נערה אנושית עם מניעים נסתרים.

בריאיון בלעדי ל-mako סיפרו במאי הסרט ווס בול וצוות השחקנים הראשיים קווין דוראנד, אוון טיג ופווס בולרייה אלן על המשיכה לעולמות דיסטופיים, הליווי הצמוד של אנדי סירקיס ועל הציפיות של הקהל מהסרט החדש, שעתיד לעלות לבתי הקולנוע בשבוע הבא.



"אני פחות מנסה לתת לקהל ללעוס מסרים שמצריכים חשיבה עמוקה, ויותר לספק לו חוויה מהנה", מסביר בול כשהוא נשאל מה המסרים שהוא רוצה שהצופים ייקחו מהסרט. "בכל מקרה, לכל הסרטים של 'כוכב הקופים' תמיד היה משהו להגיד בנוגע לעולם שלנו. הקונספט הראשי שהעסיק אותנו בעבודה על הסרט הוא של 'ידע הוא כוח'. כתבנו את התסריט בעיצומה של מגפת הקורונה והתחלנו לחשוב על הרעיון של 'ידע הוא וירוס' והיה מעניין לשחק איתו ולראות איך כל הדמויות בסרט מתייחסות אליו. בסופו של דבר, הכל נתון לפרשנות וזה היופי של הסרט - יש בו הרבה דברים שאנשים יוכלו להזדהות איתם".

אחד הפרויקטים הבולטים בקריירה של ווס בול הוא טרילוגיית "הרץ במבוך", העוסקת בעתיד דיסטופי, אפל ומדכא. "לפני סרטי 'הרץ במבוך' עשיתי את הסרט הקצר RUIN, שבמהות שלו היה הרבה יותר קרוב ל'כוכב הקופים'. אני לא יודע למה אני ממשיך למצוא את עצמי בעולמות האלה". מספר בול בחיוך על המשיכה לדיסטופיה. "העולמות של 'הרץ במבוך' וסרטים דומים לו הם לא כאלו שאתה רוצה להיות נוכח בהם, ועבדנו קשה מאוד כדי שהעולם של כוכב הקופים לא יהיה כזה. להפך, הוא ירוק ושופע כמו גן עדן חדש. מה שמגניב הוא העולם שנשאר מאחור מתחת לכל הירוק והטבע. יש לזה תחושה אחרת".

כש"ממלכה חדשה" הוא ככל הנראה הפרויקט השני בחשיבותו בקריירה של בול, שהחל את הקריירה כאומן של אפקטים חזותיים, הוא יודע שהוא נכנס לנעליים גדולות מאוד, במיוחד לאור העובדה כי הסרט הזה פותח טרילוגיה חדשה. "אני מעריץ גדול של הטרילוגיה האחרונה. אני חושב שהם מהסרטים הכי טובים שראיתי בחיי, אז הלחץ הוא טבעי להוציא סרט שיהיה ראוי להיות חלק ממורשת הסרטים הזו. רצינו לעשות משהו מעניין, עם אמירה, ובמקביל להמשיך עם הוויזואליה המדהימה שאפיינה את הסרטים האלו. בעיקר רצינו למצוא סיפור שהוא לא רק חלק רביעי, אלא משהו עצמאי שלא תלוי בסרטים הקודמים, ובו-זמנית כזה שמכבד את מה שקדם לו. זה הוביל אותנו לרעיון של הקפיצה בזמן, שאפשר לנו לחקור את העולם החדש של הקופים וגם לתת את המקום לדמויות של נואה ופרוקסימוס סיזר".

מתוך "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" (צילום: באדיבות פורום פילם)
מתוך "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" | צילום: באדיבות פורום פילם

מי שהוביל מאחורי הקלעים את הטרילוגיה המצליחה שפרצה לחיינו לפני 13 שנים היה אנדי סירקיס, שהמציא מחדש את חוקי לכידת התנועה והיה האס המנצח של כל סרט שכלל בתוכו יצורים ממוחשבים ושחקנים עטויי חליפות ספנדקס וחיישנים. הפעם סירקיס זז מעט הצדה והדריך את צוות השחקנים מאחורי הקלעים. "זה היה מלחיץ לגמרי אבל גם כבוד עצום וחלום שמתגשם", מספר אוון טיג על העבודה המשותפת עם סירקיס. "קיימנו פגישות זום ושוחחנו מספר פעמים. הדבר החשוב ביותר שאנדי אמר לי היה תמיד לזכור לגשת לתפקיד של נואה כמו לכל תפקיד אחר, רק שהפעם יש לו שכבה נוספת שמעמיקה את ההופעה. אהבתי לשמוע את זה, וזה מה שהרגיע אותי".

עבור פרייה אלן מדובר בפרויקט ראשון בפרופיל גבוה, מאז החלה לככב בסדרה "המכשף" מבית נטפליקס, לצדו של הנרי קאוויל. "היו לי המון שאלות לווס ושאר הצוות. רציתי לדעת מהו סיפור הרקע של מיי וקיימנו המון שיחות בנושא. יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים על מיי במהלך הסרט וזה היה קריטי עבורי לדעת מהם. ההכנה העיקרית שלי הייתה כיצד להעמיד פנים בצורה הטובה ביותר, כי זה מה שמניע את מיי לאורך הסרט", היא מספרת.

לעומת אלן, ההכנות של קווין דוראנד ואוון טיג היו מורכבות יותר מכיוון שהם נאלצו לבלות שעות רבות יותר על סט הצילומים. "עברנו בית ספר לקופים" אומר דוראנד. "למדנו על האנטומיה שלהם, על הדרך שבה הם זזים ומדברים ועבדנו קשה כדי להבין את זה. בשלב הבא למדנו על הדמויות שלנו. כשהיינו יחד על הסט, יכולנו להבין בדיוק מי אנחנו ומה ההיררכיה בין כל הדמויות. זה היה תהליך ארוך ומרובה שכבות".

מתוך הפרמיירה של "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" (צילום: באדיבות פורום פילם)
ווס בול בפרמיירה של "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" | צילום: באדיבות פורום פילם

אוון טיג, המגלם את נואה הצעיר והסקרן, נסע לפני הצילומים לבילוי צמוד עם שימפנזים באוסטרליה, שם גם נערכו צילומי הסרט. "נסעתי לבלות עם שימפנזים בתקווה להבין להבין אותן ושיתפתי את המידע הזה עם שאר השחקנים. ספציפית לגבי נואה, נכנסתי לפרטים הקטנים על חיי היום-יום בשבט שהוא חלק ממנו, על מערכת היחסים עם ההורים והחברים שלו ובאופן כללי כיצד נראים החיים בכפר שלו".