פסטיבל הסרטים העצמאיים "סאנדנס" ייפתח מחר בסולט לייק סיטי שבמדינת יוטה, ארה"ב. זו השנה ה-35 שהפסטיבל, שאותו ייסד רוברט רדפורד, מתקיים. כמו בכל שנה, העיירה המורמונית המנומנמת מתמלאת בכוכבים ואנשי תעשייה הלבושים במיטב בגדי השלג שלהם.

למרות שהסרטים העצמאיים המוצגים בפסטיבל זוכים להערכה מקצועית, לא כולם מצליחים קופתית בשנים האחרונות. למרות זאת, נציין ש"חיות הדרום הפראי", הפייבוריט של הפסטיבל משנה שעברה, מועמד לאוסקר לפרס הסרט הטוב ביותר. אז הנה הסרטים ששווה לשים אליהם לב בשנה הקרובה:

Before Midnight

הסרט השלישי בטרילוגיה המקסימה שכוללת את "לפני הזריחה" ו"לפני השקיעה" של ריצ'רד לינקלייטר, בכיכובים של אית'ן הוק וג'ולי דלפי. 9 שנים אחרי העלילה של "לפני השקיעה", אנחנו פוגשים את ג'סי וסלין, הדמויות הראשיות, ביוון, בוגרים בכמעט 2 עשורים אחרי שנפגשו לראשונה ברכבת לווינה.

איימי פוהלר - 18.8 (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
הישר מ"מחלקת גנים ונוף" | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

A.C.O.D.

הצמד המוצלח איימי פוהלר ואדם סקוט (שמשחקים ביחד זוג מאורס בסדרה "מחלקת גנים ונוף") מבליח בסרט קומי ראשון יחדיו. סקוט משחק אדם שעדיין תקוע באמצע הגירושין המכוערים של הוריו. הוא מגלה כי הוא השתתף ללא ידיעתו במחקר על ילדים של הורים גרושים, וכשהוא מצטרף לסיבוב החדש של המחקר -  15 שנה אחרי שהוא התקיים, הכל מתחרבן. זהו סרטו הראשון כבמאי של תסריטאי הטלוויזיה סטו זיקרמן, שכתב אותו יחד עם בן קרלין, אחד מכותבי "משפחה מודרנית".

The Spectacular Now

אתם אולי לא מכירים את השמות של התסריטאים שמאחורי הסרט, מייקל וובר וסקוט נויסטאדטר, אבל רוב הסיכויים שראיתם את הסרט הקודם שלהם – "500 ימים עם סאמר". The Spectacular Now, הוא סרט נעורים על תלמיד י"ב פופולרי, בלי תכניות ממשיות לעתיד ועם חשש סביר שיהפוך לאלכוהוליסט. כשהוא פוגש חנונית חמודה, הכל משתנה.

ג'וזף גורדון לויט
השם הלוהט של השנים האחרונות

Don Jon's Addiction

אי אפשר לברוח מג'וזף גורדון-לוויט בשנים האחרונות, ובצדק. עכשיו הוא עשה את הצעד הבא ויצא עם סרטו הראשון כבמאי, בו הוא גם מככב בגרסה מודרנית לדון ג'ואן -  כבחור שאין לו בעיה לפגוש בחורות, אך מכור לפורנו באינטרנט. עוד משחקים בסרט: סקרלט ג'והנסן וג'וליאן מור האיכותיות וטוני דנזה הבוס.

Mud

פורע חוק דרומי (מת'יו מקונוהיי) מתיידד עם שני נערים, שעוזרים לו לברוח מציידי ראשים כדי להתאחד מחדש עם אהובתו (ריס ווית'רספון). את הסרט כתב וביים ג'ף ניקולס שגם כתב וביים את סרט האסונות "Take Shelter". אי אפשר עדיין להסיק מהטריילר, אבל אנחנו שמים את הכסף שלנו שמקונוהיי הולך להיות נטול חולצה באיזשהו שלב בסרט.

Ain't Them Bodies Saints

קייסי אפלק החמוד מגלם בעל שלוקח על עצמו את האשמה על הריגת קצין משטרה בדרום ארה"ב, בניסיון לחפות על אשתו (רוני מארה). אחרי ארבע שנים הוא בורח מהכלא ומנסה לאתר את אשתו ובתו, שמעולם לא פגש. את הסרט ביים וכתב דייוויד לאורי, שבייים עד עכשיו בעיקר סרטים קצרים.

The East

קבוצה של אנרכיסטים שנקראת "The East", צדה מנכ"לים של עסקים גדולים, ומאלצת אותם לבלוע את החומרים המסוכנים שהם עצמם מייצרים. סוכנת FBI  מסתננת לשורותיהם ומתאהבת במנהיג. עם אלן פייג', אלכסנדר סקארסגרד (דם אמיתי) והכוכבת העולה בריט מארלינג. את הסרט הפיק טוני סקוט המנוח.