לילה של שטיחים אדומים, נאומים מרגשים ופסלונים מוזהבים עומד לעבור על הוליווד כשטקס פרסי גלובוס הזהב ה-71 ייצא לדרך במלון "בברלי הילס" בלוס אנג'לס. רגע לפני שנרקוד אל תוך הבוקר עם המנצחים ונצביע בבוז על המפסידים, תוכלו לשעשע את עצמכם בהימורים שלנו לגבי מה שיקרה בטקס הקרוב.

קולנוע

כח משיכה (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
לא, אל תקחו לי את הגלובוס | צילום: צילום מסך מתוך youtube
סרט הדרמה הטוב ביותר

המועמדים: "12 שנים של עבדות", "כוח משיכה", "קפטן פיליפס", "פילומינה", "Rush"

מי עוד היה צריך להיות כאן: "מועדון הלקוחות של דאלאס"

מי צריך לזכות: זה מאד תלוי בהשקפה שלכם. המאמינים בקדמה טכנולוגית, חדשנות ויצירתיות, ילכו עם "כוח משיכה" שהעלה את הרף של הקולנוע בכמה רמות השנה. חסידי הדרמות האיכותיות והצדק ההיסטורי יצדדו במסמך האנושי המצמרר שהוא "12 שנים של עבדות". שני סרטים שכל אחד מהם הוא מנצח מוצדק.

מי יזכה: "12 שנים של עבדות"

אין תמונה
חמסה עלינו
הקומדיה הטובה ביותר

המועמדים: "חלום אמריקאי", "היא", "בתוך לואין דייויס", "נברסקה", "הזאב מוול סטריט"

מי עוד היה צריך להיות כאן: "סוף העולם"

מי צריך לזכות: "היא", הסרט הכי טוב על מערכות יחסים בין אנשים למכונות שנעשה אי פעם. היצירה הרגישה של ספייק ג'ונז ביחד עם העיצוב והצילום היפהפיים והמשחק הנהדר של פיניקס וג'ונהסון, זכו לשבחים מקיר לקיר בכל מקום אפשרי.

מי יזכה: "חלום אמריקאי", כי באזז זה הכל בעונת הפרסים

הבמאי הטוב ביותר

המועמדים: אלפונסו קוארון ("כוח משיכה"), סטיב מקווין ("12 שנים של עבדות"), דיוויד או ראסל ("חלום אמריקאי"), אלכסנדר פיין ("נברסקה"), פול גרינגראס ("קפטן פילפס")

מי עוד היה צריך להיות כאן: ספייק ג'ונז ("היא"), האחים כהן ("בתוך לואין דייוויס"), מרטין סקורסזה ("הזאב מוול סטריט")

מי צריך לזכות: באופן מסורתי הצימוד של סרטים ובמאים נראה בלתי ניתן להפרדה, אבל לאחרונה האיחוד הזה מתחיל להישבר. העובדה שסטיב מקווין סובל מתדמית של מתנשא, בשילוב הרצון של אנשי תא העיתונאים הזרים לחלק כמה שיותר פרסים לכמה שיותר סרטים, מרחיקה את "12 שנים של עבדות" מהסיכוי לזכות כאן. ואחרי שמנקים את כל הפוליטיקה, אולי זה לא כל כך מופרך. אחרי הכל את מה שאלפונסו קוארון עשה השנה ב"כוח משיכה" ילמדו בכל בית ספר לקולנוע.

מי יזכה: אלפונסו קוארון

אין תמונה
אני כבר התחלתי לאכול. הכי בטוח
השחקן הטוב ביותר בדרמה

המועמדים: צ'יווטל אג'יופור ("12 שנים של עבדות"), מת'יו מקונוהיי ("מועדון הלקוחות של דאלאס"), אידריס אלבה ("מנדלה"), טום הנקס ("קפטן פיליפס"), רוברט רדפורד ("הכל אבוד")

מי עוד היה צריך להיות כאן: מייקל בי ג'ורדן ("תחנת פרוטווייל")

מי צריך לזכות: לצי'ווטל אג'יופור בהחלט מגיע על ההופעה קורעת הלב שלו בסרט הכי אינטנסיבי שהוצג השנה בקולנוע. אבל מנגד עומד המהפך המדהים שעבר של מת'יו מקונוהיי (פיזית ואיכותית), שהפך משרירן וכוכב סרטי בנות לשחקן דרמטי שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים.

מי יזכה: צ'יווטל אג'יופור

יסמין הכחולה (צילום: קולנוע לב)
זה טו מאץ' בשביל גלובוס? | צילום: קולנוע לב
השחקנית הטובה ביותר בדרמה

המועמדות: קייט בלנשט ("יסמין הכחולה"), סנדרה בולוק ("כוח משיכה"), ג'ודי דנץ' ("פילומינה"), אמה תומפסון ("להציל את מר בנקס"), קייט ווינסלט ("יום העבודה")

מי עוד הייתה צריכה להיות כאן: ברי לארסון ("Short Term 12"), אדל אקסרקופולוס ("כחול הוא הצבע החם ביותר"), לופיטה נ'וונגו ("12 שנים של עבדות")

מי צריכה לזכות: טעמנו הקיטשי והמתייפח הולך עם אמה תומפסון, שבין אם אהבתם או סבלתם ב"להציל את מר בנקס", נותנת בו הופעה יוצאת מן הכלל. סנדרה בולוק החזיקה בכוחות עצמה הרבה מרגעי הדרמה ב"כוח משיכה" בהצלחה גדולה, אבל קשה לומר שדמות האישה בעלת ההרס העצמי של בלנשט היא בחירה לא נכונה.

מי תזכה: קייט בלנשט

אין תמונה
קחו, קנו לכם גם איזה פרס
השחקן הטוב ביותר בקומדיה

המועמדים: כריסטיאן בייל ("חלום אמריקאי"), ברוס דרן ("נברסקה"), ליאונרדו דיקפריו ("הזאב מוול סטריט"), אוסקר אייזק ("בתוך לואין דייויס"), חואקין פיניקס ("היא")

מי עוד היה צריך להיות כאן: ג'יימס פרנקו ("ספרינג ברייקרס")

מי צריך לזכות: לשם שינוי, בקטגוריה הזו אין גם וגם או אולי. מי שצריך לקחת את כל הפרסים בעונה הזו הוא חואקין פיניקס, שנמצא כמעט שעתיים לבדו על המסך בצילומי קלוז אפ ומוציא מעצמו רגש יוצא דופן רק באמצעות הבעות הפנים. אם ממש תבקשו אופציה נוספת אז ההופעה המושחתת של דיקפריו ב"זאב מוול סטריט" בלתי נשכחת גם כן.

מי יזכה: ליאונרדו דיקפריו

טלוויזיה

שובר שורות - הפרק האחרון (צילום: Ursula Coyote/AMC)
קיבלתי את מה שהגיע לי | צילום: Ursula Coyote/AMC
סדרת הדרמה הטובה ביותר

המועמדים: "שובר שורות", "אחוזת דאונטון", "האישה הטובה", "בית הקלפים", "הסקס של מאסטרס"

מי עוד היה צריך להיות כאן: "מד מן" (סירייסלי, אנחנו עדיין לא מאמינים שהם לא כאן), "משחקי הכס", "כתום זה השחור החדש"

מי צריך לזכות: אחרי פינאלה כמו זה שסיפקו לנו וינס גיליגן וצוות הכותבים הגאונים שלו לאחת הסדרות הטובות שנראו על המסכים בשנים האחרונות, הם הרוויחו ביושר את הפרס.

מי יזכה: "שובר שורות"

שושנה בנות (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
זהו? זה כל מה שמקבלים? | צילום: צילום מסך מתוך youtube
הקומדיה הטובה ביותר

המועמדים: "המפץ הגדול", "בנות", "משפחה מודרנית", "מחלקת גנים ונוף", "Brooklyn Nine Nine"

מי עוד היה צריך להיות כאן: "ויפ" ו"חדר החדשות". כן, אנחנו יודעים שזאת לא קומדיה, אבל זה מצחיק אותנו בטירוף

מי צריך לזכות: כולם ביחד: רק לא "משפחה מודרנית", בבקשה גלובוסים, רחמו על נשמותינו. החסידים של "Perks"  יספרו לכם שהעונה האחרונה ראויה להכרה, אבל בחירת המיינסטרים הולכת עם לינה דנהאם והבנות שמייצגות דור שלם.

מי יזכה: "בנות"

בית הקלפים
אני אתקן את זה כשאהיה נשיא
השחקן הטוב ביותר בדרמה

המועמדים: בריאן קרנסטון ("שובר שורות"), קווין ספייסי ("בית הקלפים"), מייקל שין ("הסקס של מאסטרס"), ליב שרייבר ("ריי דונובן"), ג'יימס ספיידר ("הרשימה השחורה")

מי עוד צריך להיות כאן: ברצינות? ליב שרייבר כן וג'ון האם לא? מה אתם מעשנים שם בחדרי ההצבעות?

מי צריך לזכות: האמת? לא פשוט. על פניו ההופעה של קורעת הלב של בריאן קרנסטון אמורה לקחת בהליכה, אבל מגע הקסם של קווין ספייסי הפך את "בית הקלפים" מעוד סדרה טובה ללהיט שהגיע עד החדר הסגלגל. מייקל שין מעולה גם הוא בדרמה הסקסית של "שואוטיים", אבל זאת בחירה קצת אמנותית ואיכותית מדי בשביל טעמם של הגלובוסים.

מי יזכה: בריאן קרנסטון

_OBJהשחקנית הטובה ביותר בדרמה

המועמדות: ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה"), טטיאנה מסלני ("Orphan Black"), טיילור שילינג ("כתום זה השחור החדש"), קרי וושינגטון ("סקנדל"), רובין רייט ("בית הקלפים")

מי עוד הייתה צריכה להיות כאן: אנה גאן ("שובר שורות"), אמיליה קלארק ("משחקי הכס"), אליזבת מוס ("מד מן")

מי צריכה לזכות: אם להקשיב לדברי המבקרים והצופים בעולם הגדול, טטיאנה מסלני היא הראויה מכולן. אבל מכיוון שבאופן רשמי רגלה של Orphan Black מעולם לא דרכה על מסכינו, נסתפק במה שאנחנו מכירים וכאן הקרב בין קרי וושינגטון לרובין רייט גדול. טיילור שילינג הצליחה להפוך בתוך עונה אחת לאחת הגיבורות היותר שנואות על המסכים, וזה בטח מוריד ממנה כמה נקודות.

מי תזכה: קרי וושינגטון

>> בואו לפייסבוק שלנו