גורי אלפי חפר מחדש את "תעלת בלאומילך" – לשווא
הקומיקאי המחונן גורי אלפי החליט לחפור מחדש את "תעלת בלאומילך" המיתולוגית של אפרים קישון על במת תיאטרון הקאמרי. הוא עיבד, ביים ואף מככב בגרסה הבימתית לסרט הפולחן הישראלי משנות השישים. מדובר במחווה חביבה שעשויה לשעשע מאוד את מעריצי הסרט, אך על אף הרלוונטיות של הסאטירה, ההצגה לא מצליחה להצדיק את קיומה

זה לא הוגן לשפוט בחומרה עבודת בימוי ראשונה של יוצר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעיבוד בימתי לקלאסיקה קולנועית, אבל אין ספק שזה היה מאוד יומרני מצד הקומיקאי המחונן והמוערך גורי אלפי לנסות להחיות שוב את אחד התסריטים האהובים ביותר של אפרים קישון, "תעלת בלאומילך", המבוסס על הומורסקה בשם "אגדה על תעלה בתל אביב". אלפי השכיל לעשות כשחבר לאלי ביז'אווי, אשף התרגום, וביחד הם ביימו ועיבדו את התסריט של הסרט המהולל שזכה להצלחה מסחרית ואמנותית רבה ואף היה מועמד לגלובוס הזהב.



ועדיין, על אף כל הבעיות מהן סובלת ההצגה הראשונה שלו, זוהי בהחלט פתיחת ירייה מרשימה לאלפי הצעיר כבמאי תיאטרון. הוא מפגין דמיון רב ושפה תיאטרונית שונה וייחודית. לצד הסצנות שפחות התרוממו הוא הצליח לשזור כמה תמונות ממש מבריקות; מסצנות הפסקת התה האדירות ועד רגעים קצרצרים שמכילים ניצוצות של גאונות כמו השוטר המרקד עם הסרט. נקווה שזהו לא המפגש האחרון שלו עם עולם התיאטרון, כי די ברור שלבחור יש עוד הרבה מה להציע.