תיאטרון גשר פרסם השבוע את רפרטואר ההצגות שלו לשנה הקרובה. המנהל האמנותי הוותיק, יבגני אריה, יביים מספר הצגות, ובראשן "אני דון קיחוטה" - מחזה מקורי מאת רועי חן המבוסס על הסיפור המוכר של סרוואנטס. ההצגה מספרת את סיפורם של שני אסירים בני זמננו שחולקים תא וקוראים שוב ושוב את סיפורם של דון קיחוטה וסנצ'ו פאנסה. את התפקיד הראשי בהצגה, שתעלה בסוף יוני, יחלקו שניים מבכירי השחקנים של גשר - סשה דמידוב ודורון תבורי. על ההחלטה לחלק את התפקיד אמר אריה: "במקום לבחור בין שני שחקנים מצוינים, החלטנו ליצור 'גם וגם'. אני יודע שמדובר בהחלטה לא שגרתית, אבל מעולם לא ראינו בשגרה ערך, ותמכנו תמיד בשבירת הכללים אם הם משרתים את החוויה האמנותית. הפעם אנחנו מציעים לקהל לצפות בהצגה פעמיים, כדי ליהנות משני שחקנים מצוינים שייתנו את הפרשנות שלהם למחזה שכתב רועי".

בהמשך השנה, עתיד אריה לביים גם את "מלחמת היהודים", דרמה היסטורית שמחברת בין סיפורו של יוספוס פלוויוס לבין שאלות של זהות יהודית ושנאה עצמית בימינו. בפסח תעלה הצגה נוספת בבימויו של אריה, אגדה מוזיקלית לכל המשפחה על פי "מלכת השלג" של הנס כריסטיאן אנדרסן.

אין תמונה
נעמי לבוב ויובל ינאי ב"פציעות קטנות"
בנוסף, נועם שמואל יביים עיבוד לסאטירה החברתית-פוליטית של ג'ורג' אורוול "חוות החיות", בהשתתפות קבוצת הצעירים של התיאטרון. ההצגה תעלה לראשונה בספטמבר. רומן מהולל נוסף שיזכה לעיבוד בימתי ראשון הוא "מר ורטיגו" של פול אוסטר. ספרו של הסופר הניו-יורקי המוערך עובד על ידי יואב שוטן-גושן ועירד רובינשטיין, שגם מביים את ההצגה על וולט, היתום שלומד לרחף בהדרכתו של המאסטר היהודי המסתורי שלו.

חלק מסקרן אחר בעונה החדשה הוא "היידה!" - פרויקט תיעודי-בדיוני מיוחד בבימויו של מעצב הבית של התיאטרון מיכאל קרמנקו. הפרויקט הוא מחווה לאוהדיה של קבוצת הכדורגל מכבי יפו, ולתרומתם המיוחדת להווי העיר.

השחקן ארז דריגס יביים את "פציעות קטנות", דרמה רומנטית מאת המחזאי האמריקני רג'יב ג'וזף. ההצגה מספרת על דאג וקיילין, חברי ילדות המלווים זה את זה לאורך שנים, ונפגשים תמיד כשאחד מהם נפצע (או פוצע את עצמו). נעמי לבוב ויובל ינאי ישחקו בתפקידים הראשיים.