המטיף (צילום: DC Comics)
ירוויח יחסי ציבור מהשערורייה? "המטיף" | צילום: DC Comics
אחרי שנים שבהם נחשב לנחלתם של חנונים בלבד, הפך הקומיקס לתעשייה הכי משגשגת בתחום הבידור כיום. מה שבעבר הוצג כסיפורים ילדותיים וזכה לעיבודים אינפנטיליים בהתאם, הפך היום למכרה של רעיונות חדשים ואיכותיים. זה התחיל כשקומיקסים אפלים יותר החלו למצוא את דרכם אל המסך הגדול והקטן: מ"האביר האפל" ועד "המתים המהלכים". אבל "המטיף" (Preacher) נמצא בגלקסיה אחרת מבחינת החתרנות שבו, כזו שגרמה לרבים לחשוש מהתעסקות בו.

סדרת החוברות שראתה אור לראשונה ב-1995 כללה 66 גיליונות לפני שהגיעה לסיומה בשנת 2000. במוקד העלילה עומדת דמותו של ג'סי קאסטר, מטיף בעיירה קטנה בטקסס, שצירוף מקרים גורם לו לפתח כוחות אלוהיים באמצעותם הוא מסוגל להשתלט על גופם של אחרים ולעשות בהם כרצונו. ככל שכוחו גובר הוא מתחיל לאבד את האמונה באלוהים עד להחלטה לקבץ סביבו חבורת תומכים (שכוללת ערפד ומתנקשת לוהטת) בניסיון לאתר את הישות הכל יכולה ולהילחם בה.

רשת AMC האמריקאית ראתה לאחרונה את סדרת המופת שלה "שובר שורות" מסיימת את דרכה, כשגם הנכס הגדול השני שלה "מד מן" עומד לפני העונה האחרונה בהחלט (שפוצלה בינתיים לשניים). המותג הגדול הנוסף של הרשת היא סדרת הדרמה האפוקליפטית "המתים המהלכים", שמבוססת בעצמה על קומיקס קודר ומדמם והצליחה להפוך ללהיט בינלאומי גדול. השילוב של כל אלה הביא את מנהלי הרשת לקחת החלטה קשה מאד במונחים של השמרנות האמריקאית, ולהזמין פילוט לסדרה שתבוסס על "המטיף".

זהו לא הניסיון הראשון לעבד את הקומיקס הפרובוקטיבי, בעבר ניסה קווין סמית' לעבד את הסיפור לסרט בעזרתו של מפיק העל הארווי וויינשטיין, גם סם מנדז ("סקייפול") ודארן ארונופסקי ("ברבור שחור") קושרו בעבר לניסיונות כושלים לעבד את הפרויקט. הפעם האיש שינהל את ההצגה הוא סת' רוגן שנשמע נרגש מאד בחשבון הטוויטר שלו מיד לאחר ההכרזה: "נראה שהפרויקט שעליו עבדתי בשבע השנים האחרונות, סוף סוף משתלם. אני עשוי להצליח להפיח חיים באחד הסיפורים הכי אהובים עלי בכל הזמנים". מי שיופקד על בימוי הפיילוט יהיה ככל הנראה די ג'יי קארוסו ("לקחת חיים", "אני מספר ארבע")

המטיף (צילום: DC Comics)
יוצאים להתנקש באלוהים | צילום: DC Comics

הגרעין המטורף שבבסיס העלילה יכול בהחלט להפוך את "המטיף" ללהיט שיצבור הרבה מאד באזז והתלהבות בקרב הצופים. חלק מהדברים שמתוארים בטקסט יכולים לגרום אפילו ל"משחקי הכס" להחוויר. מצד שני, ההחלטה לשים פרויקט כזה בפרונט במדינה שבה האמונה באל היא נושא רגיש במיוחד, עלולה להביא גם להרבה מאד ביקורת וניסיונות להחרים אותה עוד לפני שהחלה להתארגן. כך או אחרת, מדובר בפרויקט שכנראה עוד נדבר עליו לא מעט בעתיד.

>> בואו לפייסבוק שלנו