מנכ"לית רשת סטימצקי, איריס בראל, הכריזה הבוקר (ראשון) על זוכי "פרס סטימצקי" לסופרים מצטיינים לשנת 2014. "פרס סטימצקי" מחולק זו השנה השלישית והוא הפרס הראשון שניתן לסופרים על סמך נתוני מכירותיהם.

"פרס סטימצקי" חולק לשלושה סופרים: מאיר שלו על "שתיים דובים", שרית ישי לוי עם "מלכת הלוי של ירושלים" ואשכול נבו וספרו "המקווה האחרון בסיביר". זוהי השנה השנייה בה זוכה נבו בפרס, לאחר שספרו הרביעי "נוילנד", זכה בפרס בשנת 2012. "המקווה האחרון בסיביר" מספר את סיפורו של משה בן צוק, חוזר בתשובה, שמשימה שמטיל עליו הבוס שלו מאיימת לחשוף סודות מעברו.

אין תמונה
משימה שמאיימת לחשוף סודות מהעבר
הפרס הגדול ביותר שחולק במסגרת התחרות, 25,000 ש"ח, ניתן ל"שתיים דובים", הרומן השמיני של הסופר המוערך, מאיר שלו. בדומה לספרים הקודמים של שלו, גם הפעם מתרחשת העלילה בארץ ישראל טרום הקמת המדינה. נבו זכה בעבר בפרס ברנר, דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון ועיטור מסדר האומנויות והספרות הצרפתי. "שתיים דובים" ראה אור בשנה שעברה ומלבד נתוני מכירה מרשימים, זכה גם לביקורות מצוינות.

"אני גאה להמשיך את המסורת של פרס סטימצקי לסופרים, זו השנה השלישית ברציפות", הגיבה בראל. "גם השנה אנו גאים להעניק את הפרס לסופרי המקור שמכרו הכי הרבה ספרים בשנה האחרונה. שתהיה לנו שנת ספר טובה".