מתחת לכיפה השקופה – סטיבן קינג

על מה זה: תושבי עיירה דרומית מנומנמת מתעוררים בוקר אחד כדי לגלות ששדה כוח מסתורי בצורה כיפה מפריד ביניהם ובין העולם החיצון. בעוד הצבא האמריקאי והרשויות אובדי עצות באשר לדרכים לחדור את המחסום, הולכים החיים בתוך תחומי העיירה ומקצינים, כשפוליטיקאי מקומי מנצל את הוואקום השלטוני כדי לעשות בעיירה ובתושביה כרצונו. חייל משוחרר בשם דייל ברברה, שנתקע בעיירה בדרך מקרה, הופך לתקווה האחרונה של תושביה.

איך זה ייראה בטלוויזיה? על אף שהמותחן המאיים והאינטנסיבי הזה נראה מתאים יותר לרשתות כבלים כמו HBO או "שואוטיים", דווקא רשת CBS החליטה לעבד את הספר בן אלף העמודים לסדרה בת 13 פרקים. קינג עצמו סייע בכתיבת התסריט, כשניהול הסדרה ניתן בידי הבמאי ג'ק בנדר ("אבודים", "אלקטרז"). דין נוריס (האנק מ"שובר שורות") נבחר לגלם את דמותו של ביג ג'ים רני, הפוליטקאי הנכלולי.

מתי יוצא: החל מה-18/7 בערוץ yes Action וב-VOD

אין תמונה
לצבוע בסדר הזה: מהתקרה ועד הרצפה. נירלט
מפוצלים – ורוניקה רות'

על מה זה: הספר הראשון בטרילוגיה שממשיכה את טרנד המד"ב הקודר של ספרות הנוער בשנים האחרונות. עלילת הסרט מתרחשת במציאות דיסטופית שבה מחולקת החברה האנושית לחמישה פלגים. כל אחד מהפלגים מקדיש את עצמו להתמקדות בערך עליון: אומץ לב, כנות, ידידות, הקרבה עצמית ואוריינות. טריס בת ה-16, גיבורת הספר, מגיעה לגיל בו עליה לבחור האם להישאר עם משפחתה המשתייכת להקרבה עצמית, או לבחור בפלג שהרגישה מאז ומתמיד שייכת אליו. הבחירה המפתיעה מביאה אותה להתאהב בנער מסתורי ולחשוף מזימה שמאיימת על קיומם של הפלגים כולם.

איך זה ייראה בקולנוע? לפחות מבחינת הבאזז, הציפיות הן ללא פחות הצלחה מאשר לסרט הראשון בסדרת "משחקי הרעב". הטון צפוי להיות קודר בהצאם. שיילין וודלי ("הצאצאים") נבחרה לגלם את דמותה של טריס, כשגם קייט ווינסט, זואי קראביץ ואשלי ג'אד נכללים בקאסט. ניל בורגר ("אמן האשליות") יביים.

מתי יוצא: 21 במרץ, 2014

המשחק של אנדר – אורסון סקוט קארד

על מה זה: אחד מספרי המד"ב הגדולים של כל הזמנים והראשון בסדרה מצליחה שהולידה עד היום 15 ספרים (האחרון שבהם יצא לאור השנה). שוב אנחנו מוצאים את עצמנו במציאות בדיונית עתידית, בה עומד כדור הארץ בסכנה מפני פלישה של חייזרי על המכונים "באגים". אחרי ששתי הפלישות הראשונות נהדפו במחיר כבד, מחליטה האנושות להקים בית ספר מיוחד ללוחמה המיועד להכשיר ילדים לתפקידי פיקוד במאבק השלישי והמכריע מול החייזרים. אנדר וויגין, ילד עדין ומוכשר בדרכים יוצאות דופן, מסומן כבר מילדותו כמי שעשוי להוביל את האנושות. כשהוא מגיע לבית הספר עליו להוכיח שהציפיות המוקדמות היו נכונות.

איך זה ייראה בקולנוע? במשך שנים נמנעו רבים מלגעת ביצירה המורכבת והאהובה במיוחד של קארד. 36 שנים אחרי יציאת הספר החליטו אולפני Summit להרים את הכפפה עם עיבוד עטור כוכבים. אסא באטרפילד ("הוגו") יגלם את אנדר, כשלצידו יככבו אביגייל ברסלין ("מיס סאנשיין הקטנה"), היילי סטיינפלד ("אומץ אמיתי") והריסון פורד. גאווין הוד יביים.

מתי יוצא: 1 בנובמבר

אין תמונה
לצבוע בסדר הזה: מהתקרה ועד הרצפה. נירלט
אשמת הכוכבים – ג'ון גרין

על מה זה: הייזל גרייס, נערה בת 16 שסובלת מגידול סרטני קטלני בריאותיה, זוכה להארכת חיים מוגבלת בעקבות נס רפואי. בעודה ממתינה לפרק האחרון בחייה היא פוגשת באוגאסטוס, אף הוא נשא של המחלה. יחד הם יוצאים למסע בלתי אפשרי בעקבותיו של ספר נידח. סיפור האהבה השנון, המרגש והטראגי של השניים הפך את הספר לאחד המדוברים והמעוטרים ביותר של השנים האחרונות.

איך זה ייראה בקולנוע? תסריטאי "500 ימים עם סאמר" לקחו על עצמם את המשימה לתרגם את ספרו הנפלא של גרין לקולנוע. שיילין וודלי (כן, שוב היא) תגלם את דמותה של הייזל, כשאנסל אלגורט האלמוני ייכנס לנעליו של אוגאסטוס. ג'וש בון האלמוני לא פחות יביים.

מתי יוצא: 2014

הזאב מוול סטריט – ג'ורדן בלפורט

על מה זה: ספרו האוטוביוגרפי של ג'ורדן בלפורט, המתאר את עלייתו כברוקר מצליח ונהנתן, ונפילתו עד למאסר של 20 חודשים. בלפורט שהגיע לארה"ב עם שבעה דולרים בכיסו, הצליח לעלות בסולם עד לעמדת כוח משמעותית, שסיבכה אותו עם גורמי הון, בכירים מושחתים ואנשי העולם התחתון.

איך זה ייראה בקולנוע? מסתמן כאחד המועמדים המובילים לפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר הקרוב. מרטין סקורסזה האגדי יביים את מי שהפך לכוכב הקבוע שלו, ליאונרדו דיקפריו, שייכנס לנעליו של בלפורט. גם ג'ונה היל, ג'ון פאברו וז'אן דוז'רדאן ("הארטיסט") יככבו.

מתי יוצא: 15 בנובמבר

אין תמונה
לצבוע בסדר הזה: מהתקרה ועד הרצפה. נירלט
גנבת הספרים – מרקוס זוסאק

על מה זה: סיפור עוצר נשימה המתואר מנקודת מבטו של לא פחות מאשר מלאך המוות. ליזל, ילדה בת תשע שהוריה נלקחו למחנה ריכוז, נשלחת למשפחה אומנת ברחוב הימל. סיפור התבגרותה מתואר בצל המלחמה, האנשים שנכנסים לחייה, רגעים קטנטנים של אושר ושלושה ביקורים של מלאך המוות.

איך זה ייראה בקולנוע? על אף שהזכויות שייכות לאולפני "פוקס המאה ה-20", ההפקה כמעט בריטית לחלוטין. בריאן פרסיבל ("דאונטון אבי") יביים, זוכה האוסקר ג'פרי ראש ייכנס לתפקיד המספר/מלאך המוות וסופי נליסה הצעירה תגלם את ליזל.

מתי יוצא: 17 בינואר, 2014

משחקי הרעב: התלקחות – סוזן קולינס

על מה זה: הספר השני בסדרת המד"ב הקודרת לבני נוער, שהפכה ללהיט עצום ברחבי העולם. אחרי הסיום הדרמטי של משחקי הרעב, חוזרים המנצחים, פיטה מלארק וקטניס אוורדין, אל מחוז 12 כדי לגלות שהפכו למטרה עבור הקפיטול והנשיא סנואו. בניסיון להשקיט את ניצני המרד ברחבי המחוזות, שהוצתו לאחר ניצחונם, מחליטים קברניטי פאנם לנקוט בצעד חסר תקדים שמחזיר אותם למרכז הבמה.

איך זה ייראה בקולנוע? גארי רוס, שביים את הסרט הראשון והמצליח, הודיע שלא ישוב לחלק השני. פרנסיס לורנס ("מים לפילים", "אני האגדה") ינסה להיכנס לנעליו. ג'ניפר לורנס, ג'וש האצ'רסו וליאם המרסוורת' יחזרו לתפקידים הראשיים. סם קלאפין ("שלגייה והצייד") ג'נה מאלון ופיליפס סימור הופמן יצטרפו לגלריית הכוכבים עם שורה חדשה של דמויות מסקרנות.

מתי יוצא: 22 בנובמבר

>> מה הסדרה המבוקשת ביותר באתרי ההורדות?
בואו לפייס שלנו