הפלקון, שותפו הוותיק של קפטן אמריקה בסדרת הקומיקס המצליחה, יייכנס בקרוב לנעליו. הפלקון הוא האלטר אגו של סם ווילסון, גיבור העל האפרו-אמריקאי הראשון, שכעת יהפוך לקפטן אמריקה השחור הראשון. ג'ו קוסאדה, אחראי קריאיטיב ב"מארוול" דיווח על כך אתמול (יום רביעי) בתכנית בתכנית האירוח של סטיבן קולבר. "אם יש ציפור אחת שמקושרת עם אמריקה, זה הפלקון", התלהב המנחה.

על פי ה"הוליווד ריפורטר", ווילסון הוא הסייד קיק השני שתופס את מקומו של הקפטן במהלך העשור האחרון ויהיה השביעי שנכנס לנעליו. "אני מאוד נהנה לכתוב את סם", מספר ריק רמנדר, אחד מהכותבים שיהיה אחראי לזהותו החדשה של קפטן אמריקה, ל-Marvel.com. "זוהי גישה אחרת לגמרי. העובדה שהוא לא חייל משנה את הדברים. סם לא הולך להיות סטיב. סטיב יכול להיות מאוד נוקשה לפעמים, מה שמוציא את הכיף לפעמים, בזמן שסם לחלוטין לא כזה".

ווילסון, שנוצר לראשונה על ידי סטן לי וג'ין קולאן, הופיע לראשונה בחוברת בשנת 1969. שנתיים לאחר מכן הוא השתדרג לכוכב משנה והשם של הקומיקס שונה ל"קפטן אמריקה ופלקון", שינוי שהחזיק עד שנת 1978. מאז הופיע ווילסון בסדרות גיבורים שונות, ביניהם "הנוקמים" והסדרה החדשה של קפטן אמריקה. הדמות הופיעה לראשונה גם על המסך הגדול ב"קפטן אמריקה: חייל החורף". את הפלקון גילם אנתוני מקיי ("8 מייל", "מטען הכאב").

זהו לא השינוי היחידי מבית היוצר של ענקית הקומיקס. רק השבוע התבשרנו שלנעליו של ת'ור תיכנס אישה, בפעם הראשונה בהיסטוריה של "מארוול".