תחילתה של שנה חדשה היא לא רק תקופת הזהב של כוכבי המוזיקה, הקולנוע והבידור. בזמן שאלה עוברים להם מטקס נוצץ אחד לאחר, מחליפים שמלות, חליפות וחיוכים יחצ"ניים למצלמות, יחכו חמישה סופרים וסופרות מקומיים לדעת מי מהם יזכה בפרס ספיר של מפעל הפיס, התואר היוקרתי ביותר בתחום הכתיבה בישראל. הזוכה יקבל סכום של 150 אלף שקל, וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה נוספת על פי בחירתו.

כזכור, ועדת השיפוט של הפרס בראשות נשיאת המועצה האקדמית העליונה ושגרירת ישראל באו"ם לשעבר, הפרופסור גבריאלה שלו, צמצמה ב-18 לדצמבר את רשימת 12 המועמדים הסופית ל"רשימה קצרה". חמשת הספרים המתמודדים יהיו "הילד האחרון של המאה" של סמי ברדוגו, "סוסית" של לאה איני, "מוקס נוקס" של שמעון אדף", "מט ילדים" של בלה שייר ו"בזעיר אנפין" של ירמי פינקוס.

לקראת הטקס ,שיתקיים ביום ראשון הקרוב בפעם ה-12 (וישודר בערוץ 2 ב-23:00) שחררה הנהלת הפרס טריילר משעשע במיוחד בכיכובו של העיתונאי ומבקר המסעדות, גיל חובב. בסרטון נראה חובב מדגים את "המתכון ליצירה המושלמת", תוך שהוא מוסיף את המרכיבים הנכונים ומתאר את הקשיים הגדולים שיעברו על ספר עד שייצא לאור ויזכה באהדת המבקרים.

בואו לעמוד הפייסבוק שלנו