אדוארד אלבי, המחזאי זוכה פרס הפוליצר, הלך הלילה לעולמו במונטאוק שבניו יורק בגיל 88. אלבי, שנחשב בעיני רבים לגדול המחזאים האמריקאים של דורו, זכה בפוליצר שלוש פעמים, עבור מחזותיו "איזון עדין", "מפלט ים" ו"שלוש נשים גבוהות", אולם המחזה המזוהה ביותר עמו הוא "מי מפחד מווירג'יניה וולף?" (שזכה תחילה בפרס אך נפסל בשל "שפה גסה" ו"תכנים מיניים"). עוזרו האישי של אלבי אישר את דבר מותו וסיפר שהדבר קרה לאחר מחלה שבה לקה המחזאי במשך תקופה קצרה.

אלבי נחשב במסורת התיאטרון האמריקאית לממשיך דרכם של יוג'ין אוניל, טנסי וויליאמס וארתור מילר, ולמי שהושפע מהרולד פינטר ומסמואל בקט. שמו התפרסם כבר עם מחזהו הראשון, "סיפור גן החיות", ב-1959. "מי מפחד מווירג'יניה וולף?" זכה ב-1963 בפרס הטוני, כפי שעשה גם המחזה "העז, או מי מפחד מסילביה?" ב-2002. רבים ממחזותיו הוצגו בישראל, ביניהם "העז" (בבימויו של מוני מושונוב בהבימה), "מי מפחד מווירג'יניה וולף?" (בבימויו של מיכה לבינסון ובכיכובם של ענת וקסמן וגיל פרנק בקאמרי), "שלוש נשים גבוהות" (עם ליא קניג בהבימה) ועוד.

ב-2005 זכה אלבי לפרס טוני על מפעל חיים. הוא נבחר לאקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים ב-1972 ונבחר להיכל התהילה של התיאטרון ב-1985. הוא הקים גם את "אגודת אדוארד פ. אלבי" במטרה לעזור לכותבים ולאמנים צעירים. אלבי היה הומוסקסואל מוצהר, אך הבהיר בעבר שהוא "לא כותב גיי. אני כותב שבמקרה גיי". בן זוגו לחיים, הפסל ג'ונתן תומאס, הלך לעולמו ב-2005.

בראיון לצ'רלי רוז ב-2008 אמר אלבי: "אם אתה משלם 100 דולר או יותר כדי ללכת לתיאטרון, משהו צריך לקרות לך. אולי מישהו צריך לשאול אותך שאלות על הערכים שלך, או האופן שבו אתה חושב על דברים, ואולי כשאתה יוצא מהתיאטרון – משהו רציני קרה לך. אתה צריך להשתנות, או לחשוב על שינוי. אם אתה פשוט הולך משם וכל מה שאתה חושב עליו זה איפה השארת את המכונית המחורבנת – בזבזת מאה דולר".