השחקן ההוליוודי, ג'סי אייזנברג, שהיה מועמד לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"רשת החברתית", יגיע לישראל לרגל העלאת מחזה פרי עטו בתיאטרון בית ליסין. המחזה, "סיפור ישן-חדש", הוא המחזה השני שהשחקן כתב והוצג בעבר בניו יורק. בגרסה הישראלית ישחקו לאורה ריבלין, ויטלי פרידלנד ורפי תבור. אייזנברג יגיע להצגת הבכורה ב-24.7 בבית ציוני אמריקה ויענה על שאלות הצופים לאחריה.

סיפור ישן חדש (צילום: גדי דגון )
מגיע לבדוק את ההצגה שכתב | צילום: גדי דגון
המחזה מספר על דיויד, סופר יהודי אמריקאי צעיר, שטס לפולין לבקר קרובת משפחה ניצולת שואה על מנת לסיים את ספרו השני. בזמן שהסופר רואה בביקור הזדמנות להתבודד ולכתוב, קרובת המשפחה מנסה לנצל את ההזדמנות להתקרב אליו. המרחק בין שני העולמות הולך ומתקצר כשדיויד מגלה שמחסום הכתיבה שלו רציני משחשב וכשקרובת המשפחה חושפת בפניו סוד מעברה של משפחתו.

אייזנברג, בן ה-31, החל לשחק בברודווי כבר כשהיה בן 13. בהמשך פיתח קריירה קולנועית, במסגרתה השתתף בסרטים כגון: "הקללה", "ברוכים הבאים לזומבילנד" ו"לרומא באהבה". התפקיד שמזוהה עמו ביותר הוא מארק צוקרברג ב"הרשת החברתית" של דיויד פינצ'ר. תפקידו בסרט הקנה לו מועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר בגלובוס הזהב ובפרסי האוסקר. אייזנברג גם צפוי לגלם את דמותו של לקס לות'ור ב"באטמן נגד סופרמן", בו ישחק לצידם של בן אפלק, הנרי קאביל וגל גדות.