321100 (צילום: חדשות 2)
המשיך לרגש גם אחרי שאיבד את קולו. ספי ריבלין | צילום: חדשות 2
ספי ריבלין, מהבדרנים והשחקנים האהובים ביותר בישראל, הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 66 לאחר שאושפז בימים האחרונים בבית החולים. אחרי שנים בהן סבל מסיבוכים במיתרי הקול שגרמו לצרידות קשה, אובחן ריבלין ב-2006 כלוקה במחלקת הסרטן. מותו הגיע לאחר מאבק ממושך שכלל סדרת ניתוחים מסובכת בבית חולים בבוסטון וטיפולי הקרנות, שגרמו לו לאבד סופית את קולו ב-2012. הוא המשיך לכתוב וליצור עד יומו האחרון.

ריבלין נולד בנחלת יהודה ב-1947, אמו עבדה כמורה בבית ספר ואביו, ליפא, שימש כמפקד באצ"ל. הוא שיחק כדורגל בנעוריו בקבוצת הפועל ראשון לציון, לאחר מכן פרש והתמקד בלימודי המשחק בבית הספר "בית צבי". החיבה לכדורגל ליוותה אותו במשך כל חייו ולתקופה קצרה אף השתתף בתכנית סיכום המחזור "הדקה ה-91" ששודרה בערוץ 2. בנוסף לקח חלק בשני ספיישלים שלערוץ הספורט שעסקו בכדורגל האנגלי: "מסע הקסם המסתורי" ו-"אימפריית הדשא".

אין תמונה
נולד להצחיק. ריבלין על הסט של "הצחקת אותנו"
את קריירת המשחק הענפה שלו החל ריבלין על במת תיאטרון החאן הירושלמי במסגרת ההצגה "משרתם של שני אדונים". ההצלחה הגדולה זיכתה אותו בשורה של תפקידים נוספים והשחקן הצעיר התאהב בבמה, אותה לא עזב עד 1993 כשהחל להתמודד עם הבעיות במיתרי הקול. בתביעת פיצויים שהגיש מאוחר יותר טען כי הנזק למיתרי קולו נגרם בשל הקריירה העמוסה כשחקן ולא בשל היותו מעשן כבד.

במקביל הפך ריבלין גם לכוכב טלוויזיה מצליח, אחרי שצורף לתכנית הסאטירה "ניקוי ראש", בה כיכב לצד טוביה צפיר, רבקה מיכאלי, עליזה רוזן, אהרון אלמוג ושבתאי קונרטי. בתחילת שנות ה-80 מיתג את עצמו כדמות המוכרת ביותר לילדים כשגילם את דמותו של פיסטוק בתכנית "רגע עם דודלי", הצלחה אותה המשיך לאחר מכן גם בסדרת ההמשך "הבית של פיסטוק". במקביל השתתף גם ב"זהו זה", "הופה היי", "ציפי ללא הפסקה", "מוצ"ש" ושורה ארוכה של שעשועונים ותכניות בידור נוספות בערוץ הראשון.


(המקבץ של ריבלין מתחיל בדקה 11:10)

עם עלייתו של הערוץ השני הפך ריבלין לאחד מכוכביו הראשונים עם תפקידים ראשי ב"איצ'ה", שהציעה את הגרסה העברית ל"הכל נשאר במשפחה", וב"ספי", שהיוותה תשובה ל"מיסטר בין" של רואן אטקינסון. ב-2011 שיתף פעולה עם שני חבריו הטובים, שלמה בראבא וציפי שביט, כשהשתתפו יחד כשופטים בתחרות הבדיחות "הצחקת אותנו". לצד הצלחותיו על המסך הקטן, התבלט ריבלין גם בתעשיית הקולנוע הישראלית. בין היתר זכורים לטובה תפקידו כאלימלך זורקין ב"חסמב"ה ושודדי הסוסים" וב"השועל בלול התרנגולות" של אפרים קישון.

מאז ומתמיד היה ריבלין מעורב פוליטית ולא טרח להסתיר את נטייתו לתמיכה במפלגת הליכוד. ב-1981 הפך ריבלין לכוכב הקמפיין של המפלגה בסדרה של מערכונים שנכנסו לפנתיאון של המערכת הפוליטית בישראל. הופעתו המוצלחת הובילה לכניסתם של חברי "הגשש החיוור" למערכה, כשייצגו את המערך מולו במערכת הבחירות של 1984. ב-2008 אף לקח חלק בפריימריז לליכוד, אך לא הצליח להגיע למקום ריאלי ברשימה. באותה שנה הצליחה להיכנס למועצת העיר ראשון לציון, שם שימש כחבר במשך שנתיים.

מיץ' גולדהאר וספי ריבלין (צילום: אורטל דהן)
האהבה הגדולה השנייה: ריבלין באצטדיון בלומפילד במשחק של מכבי ת"א | צילום: אורטל דהן
במהלך הקריירה זכה במספר רב של פרסים. בין הבולטים שבהם: חתן פרס האקדמיה לטלוויזיה בשנת 2009, ופרס מפעל חיים בטקס "מסך הזהב" שניתן לו ב-2002. מאבקו הארוך במחלת הסרטן סוקר רבות בתקשורת והוליד בין היתר את הסרט "ספי ריבלין לא מוכן לשתוק" שליווה את ניסיונו לחזור לבמה במהלך 2010.

ספי ריבלין הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושבעה נכדים.