ואן גוך חדש (צילום: ap)
חושפים את הציור החדש של ואן גוך | צילום: ap
 יותר מ-120 שנים לאחר מותו של הצייר וינסנט ואן גוך, התגלה ציור חדש של האמן שהביא לנו את "החמניות" ו"ליל  כוכבים". מוזיאון ואן גוך באמסטרדם, שברשותו האוסף הגדול ביותר של עבודות הצייר, הכריז ביום שני על הגילוי של ציור הנוף החדש שנקרא "שקיעה במונמאז'ור".

"בהיסטוריה של יצירות ואן גוך מעולם לא היה גילוי חשוב שכזה", אמר מנהל המוזיאון. מדובר בציור גדול יחסית לאמן, שכפי הנראה צויר בשנת 1888, שנתיים לפני מותו ובתקופה שנחשבת בעיני רבים לכזאת שמאכלסת רבים משיאיו היצירתיים, ביניהם "החמניות".

ואן גוך חדש (צילום: ap)
נייס | צילום: ap
בציור ניתן לראות את נופי דרום צרפת, האזורים שבהם עבד ואן גוך באותה התקופה. ואיך הם יכולים להיות בטוחים שאכן מדובר בואן גוך? לפי מנהל המוזיאון, נעשה תחקיר נרחב בסגנון, טכניקה, צבעים וקנבס שהיו ברשותו של ואן גוך, שלאחריו יכלו להכריז בביטחון כי מדובר בציור אבוד של האמן. הציור נשמר באוסף פרטי של אחיו, תיאו ואן גוך, נמכר ב-1901 ומאז נעלמו עקבותיו, עד היום. החל מסוף ספטמבר יופיע הציור במוזאון ואן גוך באמסטרדם.

ואן גוך נחשב לאחד האמנים הנודעים בהיסטוריה, עבודותיו תלויות במוזיאונים ברחבי העולם ובמהלך שנות השמונים והתשעים שלושה מציוריו נמכרו במחיר הגבוה אי פעם לציור. "החמניות" נמכר ב-39.9 מיליון דולר, "אירוסים" ב-53.9 מיליון דולר ו"דיוקנו של דוקטור גאשה" נמכר ב-82.5 מיליון דולר.

 בואו לפייס שלנו