הג'ק ניקולסון ומריל סטריפ (צילום: Christopher Polk, GettyImages IL)
"היה לא נעים להסתכל להם בעיניים", מריל סטריפ וג'ק ניקולסון | צילום: Christopher Polk, GettyImages IL
הרבה כוכבים הוליוודיים יודעים לנצל את החיים הטובים של תקופת הזוהר עד תום, אבל אף אחד מהם לא מתקרב לנעליים של ג'ק ניקולסון (76 כיום). כוכב הקולנוע שבעבר נטען כי בילה עם לא פחות מ-2,000 נשים מאז פריצתו בשלהי שנות ה-60, צבר לא פחות סיפורים עסיסיים בחייו האישיים מאשר פרסים ומועמדויות עבור ביצועיו מול עדשות המצלמה. ביוגרפיה חדשה שיוצאת לאור בימים אלה חושפת כמה מהסיפורים המסעירים יותר על אגדת ניקולסון.

הביוגרף הבכיר של הניו יורק טיימס, מארק אליוט (שכתב בעבר בין היתר גם את סיפור חייהם של קלינט איסטווד, סטיב מקווין ומייקל דאגלס) יורד בספרו "ניקולסון" לעומקן של כמה מהשמועות הגדולות יותר על חייו של הכוכב הגדול. אחת מהן התרחשה על הסט של "עשבי פרא", הסרט בו כיכב לצידה של מריל סטריפ ב-1987. שנה לפני כן כיכבו השניים ב"צרבת" כשהשמועות מהסט סיפרו על תקרית בה נזרק ניקולסון מחדר המלון של סטריפ לאחר ש"ניסה את מזלו". סטריפ נשבעה אז למקורביה שלא לעבוד עוד עם ניקולסון לעולם, אבל ההתחייבות הזו נשברה כאמור מהר מאד.

ג'ק ניקולסון ומישל פייפר; (צילום: Getty Images, GettyImages IL)
המאהב האולטימטיבי. ניקולסון עם מישל פייפר | צילום: Getty Images, GettyImages IL
"בכל פעם שמריל הייתה מבקרת את ג'ק על סט הצילומים הטריילר כולו היה מתחיל לרעוד", כותב אליוט, "ברוב המקרים המפגשים האלה נערכו תוך כדי הצילומים. זה היה נראה כאילו הצירים של הרכב מתחילים להיכנע". הסופר מתאר גם את הפגישה הראשונה בין השניים על הסט של "צרבת". הבמאי, מייק ניקולס, ניסה להפריד בין הכוכבים שהיו אמורים לגלם זוג במשבר, אבל לג'ק היו תכניות אחרות. כדי לשבור את הקרח הוא נכנס לטריילר של סטריפ רגע לפני תחילת הצילומים וביקש להשתמש בשירותים שלה. "היא הסתכלה עליו כאילו היה מיק ג'אגר או בוב דילן, זה היה ביג דיל עבורה". למעשה השניים הרגישו זה עם זו כל כך בנוח עד שהתחילו להשפיע גם על אחרים: "מה שלא קרה שם בתוך הטריילר התחיל כבר לצאת משליטה", הסביר מקור בהפקת הסרט, "אנשים לא היו יכולים להביט להם בעיניים".

תסביך ג'ורג'ינה

אבל אליוט לא מחטט רק במיתוס המאהב של ניקולסון. הוא מכנה את הכוכב "מכור כרוני לסמים" ומתאר את ההתנסויות החוזרות ונשנות שלו עם LSD וקוקאין בתחילת הקריירה. "ההתנסויות של ג'ק עם סמים היו בבחינת אירועים מכוננים", מסביר הסופר, "הוא טען שראה את פניו של אלוהים במהלכן". השפעות הסמים חשפו צדדים אפלים באישיותו של ניקולסון: "הוא פיתח פנטזיות הומו ארוטיות ופנטזיות על סירוס וחשף שהרגיש תמיד לא רצוי בתור ילד. הוא גם התוודה ברגעים האלה על טראומת השפיכה המוקדמת שליוותה אותו כל חייו מאז מערכת היחסים עם בחורה בשם ג'ורג'ינה קרטר בבית הספר למשחק.

ג'ק ניקולסון ומישל פייפר; (צילום: Milton Wordley, GettyImages IL)
הטריפ הביא אותו למפגש עם אלוהים | צילום: Milton Wordley, GettyImages IL
פרשה נוספת בה עוסק הספר היא הגילוי המסעיר של ניקולסון לגבי שורשיו האמתיים. במשך 37 שנותיו הראשונות האמין השחקן שג'ון ואת'ל מיי ניקולסון הם הוריו. ב-1974 גילה שאמו האמיתית הייתה למעשה אחותו הבוגרת ג'ון, תוצאה של לילה פרוע עם מוזיקאי בהתהוות בשם דון פורסילו.

>> בואו לפייסבוק שלנו