הסופר עמוס עוז השתתף אתמול (ו') באירוע בחירות של מרצ בהוד השרון וסיפק לשומעים סיפור משעשע על היכרותו עם ילד בן שלוש, לימים ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

עוז התייחס לפרשת הדחתם של השופטים בוועדת פרס ישראל לספרות ומחאת הסופרים שהתעוררה בעקבות המהלך. "אני מכיר את נתניהו מאז שהייתי בן 12 והוא בן שלוש", סיפר עוז לנוכחים.

"הוריי היו לוקחים אותי לדוד הפרופ' וגם הזוג נתניהו היו אורחים קבועים לתה של שבת. לילד הקטן היה מנהג שהיה זוחל מתחת לשולחן ומתיר את שרוכי הנעליים של האורחים. פעם אחת נמאס לי והכנסתי לו בעיטה. עד היום אני אוכל את עצמי מרגשי אשמה: או שבעטתי חזק מדי והכל באשמתי או שלא בעטתי מספיק חזק וגם הכול באשמתי".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה זוכר לטובה את עמוס עוז מילדותו ומעריך אותו כסופר חשוב. אבל עוז, שאמר בשנת 2000 כי ׳ברגע שישראל תצא מלבנון אנו נוכל למחוק את המלה חיזבאללה מאוצר המלים שלנו והיריבות עם חיזבאללה תיעלם׳, אינו מבין דבר במדינאות ובביטחון ישראל. עליו להודות על כך שיש בישראל ראש ממשלה שלא עוצם עיניים, ונאבק נגד חיזבאללה ושאר אויבי ישראל, כדי להבטיח את ביטחונם של עמוס עוז וכל אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות באתר TheMarker

האיש שמריץ את בנט: פיברק מחאות, שלח מכתבים מטרידים לנשות ציבור

יד שנייה // איפה תמצאו דירת 3 חדרים 80 מ"ר ב-350 אלף שקל?