מי שהיה בשנים האחרונות במופע מחול של להקת בת שבע, ככל הנראה לא שוכח את שאמל פיטס. הרקדן האמריקאי שגדל בברוקלין מככב כבר שש שנים בלהקת המחול המודרני של אוהד נהרין, והפך לחלק בלתי נפרד מהתדמית ומכוח המשיכה של הלהקה. אחרי שנים של כתיבה ופיתוח, הוא מעלה מופע יחיד אישי ואינטימי. 

"BLACK BOX ('קופסה שחורה' - שם המופע החדש) הגיע בזמן שבו פשוט הייתי חייב לעשות את זה, כדי לשרוד" הוא אומר ומוסיף, "התחלתי לכתוב לפני כמה שנים, והחלטתי לכבוד יום הולדתי ה-28 שאכתוב ספר. הרגשתי שיש דברים שאני צריך להשמיע או לפרוק. זה היה אמור להיות פרויקט שרק אני אראה, אז הרשתי לעצמי לכתוב באינטימיות ובכנות, בלי צנזורה עצמית. החלטתי לקרוא לספר “Little Black Book Of RED”, בעיקר בזכות המראה שלו – זה באמת ספר שחור וקטן, בו אני כותב בדרך כלל בעט מיוחד בצבע זהב או לבן. RED זה שם החיבה שנתנה לי משפחתי, כל חברי הילדות שלי קוראים לי רד עד היום".

שמאל פיטס בלאק בוקס
שאמל פיטס, מתוך "BLACK BOX"

מה שהתחיל בספר אישי ליום ההולדת הפך עם הזמן, צעד אחרי צעד, למופע אינטסיבי ואישי. "בשלב מסוים התחלתי לשתף אנשים קרובים אלי בדברים שכתבתי. התגובות היו חיוביות, וזה שינה את המסע שלי עם הפרויקט, שתוכנן עד אז להיות רק שלי. התחלתי לשתף עוד ועוד אנשים, והקלטתי את עצמי מקריא קטעים מהספר. בנוסף, יצרתי כמה סרטוני וידאו קצרים מתוך הספר".

איך הפכו קטעי הוידאו והטקסט למופע של ממש? 

"בסוף, צבעתי חדר בדירה שלי בשחור, והוא הפך לקופסא השחורה שלי. החדר הזה קיבל לאט לאט את האווירה והדימויים שיצאו מהספר. השנה, יצרתי מופע בן 30 דקות בקופסה השחורה שלי והצגתי אותו מול 30 חברים לכבוד יום הולדתי ה-30. הקלטתי מראש קטעים מהספר, והשתמשתי בקולי כפסקול שמלווה את המופע. החוויה של ליצור בעצמי מופע, לבד, בדירה שלי, לחברים שלי, הייתה אינטנסיבית מאוד, ולקחתי אותה ברצינות גמורה".

שמאל פיטס בלאק בוקס
שאמל פיטס, מתוך "BLACK BOX"

מי השותפים שלך ביצירה? 

"אחרי הלידה של BLACK BOX, התחלתי לעבודה בצורה צמודה יותר עם המפיקה גלית רייך, שליוותה את הפרויקט מההתחלה והפכה לחלק בלתי נפרד ממנו. היא הציעה שניקח את מה שיצרתי בחדרי, וניצור אותו מחדש בחלל אחר, גלריית בית האמנים ברח' אלחריזי 9 בתל אביב. ההופעה הקרובה תהיה הפעם השלישית בה נחלוק את היצירה שלנו שם. אדם נוסף שהפך לחלק בלתי נפרד מהפרויקט הוא תום לאב, המעצב של המופע. תום תפס את המהות של הטקסט והטמפרטורה של העולם שיצרנו, והצליח להגביר ולחזק אותם עם התאורה והעיצוב שלו. הוא הפך את הקופסה השחורה ללפחות 50 גוונים של שחור".

איך אתה מרגיש בישראל ובתל אביב?

"החיים בתל אביב משאירים אותי מחובר ופעיל כל הזמן. יש כל כך הרבה דברים, יוצרים ואירועים נהדרים שקורים כאן. אני מרגיש מאוד בנוח בסביבה היצירתית הזו. כשרק עברתי לכאן, אמרתי כל הזמן שהאנשים כאן מזכירים לי את ברוקלין. משהו בכנות ובוייב הישיר שיש לאנשים כאן – ואני אוהב את זה! אני קורא לתל אביב בית".

BLACK BOX SUNDAY JULY 26 from poison on Vimeo.

written and conceived by Shamel Pitts