ראשונה במוסיקה (צילום: שלומי פינטו)
ראשונה במוסיקה | צילום: שלומי פינטו
ראשון לציון ראשונה במוסיקה

מתי: 9-14 באוקטובר.

איפה: שישה מתחמי מופעים בראשון לציון.

מה בתכנית: פסטיבל המוזיקה בראשון לציון יכלול השנה הופעות שוות במיוחד. למעריצי כוורת - דני סנדרסון וגידי גוב יארחו את אפריים שמיר, יצחק קלפטר ומזי כהן לשירי כוורת וגזוז. בנוסף תמצאו הופעות של ריטה, יהודה פוליקר, עברי לידר, מוקי, משה פרץ, מוש בן ארי, קרן פלס, נורית גלרון, שלומי שבן, רמי קליינשטיין ועוד. גם שירי מימון תופיע עם שמעון בוסקילה במופע משותף.

כמה יעלה לי: תלוי במופע. המופעים באמפיפארק והיכל התרבות כרטיסים יעלו עד 200 ש"ח, בשאר המוקדים הכניסה חופשית.

לאתר הרשמי

אין תמונה
עדיף על ה"חגור גם מאחור" שלנו, לא?
עיר הסרטים - פסטיבל הסרטים בחיפה

מתי: 9-18 באוקטובר.

איפה: חמישה אולמות לאורך רכס הכרמל בחיפה.

מה בתכנית: במהלך הפסטיבל יוקרנו מהבוקר עד הלילה כ-280 סרטים חדשים מרחבי העולם, כ-70 מתוכם סרטים ישראלים חדשים שיוקרנו בנוכחות יוצריהם. במהלך הפסטיבל יתקיימו שלוש תחרויות סרטים בינלאומיות, פורום שיווק בינלאומי לקולנוע ישראלי, סדנת תכנון יצירתי, הופעות מוסיקה חיה, הקרנות סרטים תחת כיפת השמים, יריד אומנים ועוד. פעילויות לילדים יתקיימו בגן מניה שוחט, בגן האם והפיאצה (כיכר האודיטוריום החדשה). בין האירועים המיוחדים של הפסטיבל תוכלו למצוא מופע מחווה מיוחד ליוסי בנאי בהשתתפות דובל'ה גליקמן, ששון גבאי, ליאור אשכנזי ועוד רבים ומופע מחווה לאפרים קישון בהשתתפות ירון לונדון, חיים טופול, גילה אלמגור ועוד.

כמה יעלה לי: 44 שקלים לכרטיס רגיל. רצוי לבדוק את מגוון ההנחות לפני שרוכשים במחיר מלא.

לאתר הרשמי

תערוכת הצילום בעכו (צילום: יוהן שגב)
תערוכת הצילום בעכו | צילום: יוהן שגב
עכו של תיאטרון ואמנות
 

מתי: 11-14 באוקטובר.

איפה: עכו.

מה בתכנית: פסטיבל ססגוני וצבעוני הכולל 11 הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, מופעי קרקס ולהטוטנות, מופעי אקרובטיקה אווירית על חבל, במות מוסיקה, מופעי מחול, פסלים חיים, מיצגים, תערוכת צילום, וידאו-ארט ועוד. בין ההצגות תוכלו למצוא אורחת מצ'כיה, שתופיע לראשונה בישראל, בשם "הקול של אנה פרנק", המציגה את חוויותיה של אנה פרנק בזמן כתיבת היומן בשילוב מחול ומוסיקה חיה על הבמה. במהלך הפסטיבל יתקיימו מספר אירועים מיוחדים נוספים: הצגה שטה מיוחדת לילדים המשלבת תיאטרון עם הפלגה בים, יום עיון בנושא "נשים בפרינג' הישראלי: תיאטרון ומחול" ולראשונה תיערך "תחרות אהוב הקהל", בה הקהל המגיע לפסטיבל יוכל להצביע על המופע החביב עליו בסמס. כל הכיף האמנותי הזה מתנהל על רקע החומות והסמטאות הרומנטיות של עכו, שבהחלט תורמות לאווירה.

כמה יעלה לי: כרטיסים להצגות יעלו 40-75 שקלים לכרטיס.

לאתר הרשמי

פסטיבל התמר (צילום: אלי דסה,  יחסי ציבור )
פסטיבל התמר | צילום: אלי דסה, יחסי ציבור
מי שר בפסטיבל התמר?

מתי: 11-15 באוקטובר

איפה: היכל מצדה ובפסגת הר המצדה

מה בתכנית: פסטיבל התמר יתקיים השנה בפעם ה-15 ויכלול, כמו תמיד, שילובים מיוחדים וחד-פעמיים של מיטב אמני המוסיקה הישראלית. המופעים מתקיימים בערב בהיכל מצדה או לפנות בוקר עד הזריחה על פסגת המצדה. במופעי הערב תוכלו למצוא שיתוף פעולה חד פעמי של עברי לידר, אביב גפן, שלומי שבן והקולקטיב. ערב אחר יכלול רצף הופעות של מוקי, מוש בן ארי, בלקן ביט בוקס ומטבוחה פרוג'קט. שלומי שבת יארח את ברי סחרוף במופע פתיחת הפסטיבל וערב הסגירה יהיה של שלמה ארצי. במופעי הזריחה יופיעו אהוד בנאי, אברהם טל, הדג נחש עם מרינה מקסימיליאן בלומין ועוד. במהלך הפסטיבל יתקיימו באזור גם הופעות נוספות של ריף כהן, אפרים שמיר, נורית גלרון, התקווה 6 ובית הבובות. חובבי האוהלים יוכלו ללון באחד מחניוני הלילה של ים המלח ולהתפנק בטבילה בבוקר שאחרי.

כמה יעלה לי: כרטיס למופע אחד יעלה 200-265 שקלים, תלוי במקום הישיבה/עמידה. 

לאתר הרשמי

פסטיבל מטר על מטר (צילום: מיכל פתאל)
פסטיבל מטר על מטר | צילום: מיכל פתאל
ירושלים של שירה בפסטיבל "מטר על מטר"

מתי: 12-14 באוקטובר.

איפה: רח' עמק רפאים, ירושלים.

מה בתכנית: רחוב שלם הופך לאתר שירה ובמשך שלושה ימים יוכל הקהל לעבור בין בתי קפה, החניון עגלות הסופרמרקט, הכניסה לחנות הפרחים, או לחצרות ציבורית ולהקשיב לשירה שמגישים המשוררים שכתבו אותה. הפסטיבל נותן במה ל-80 משוררים, סופרים, עורכים, מוזיקאים ואמנים המשתתפים ב-16 מופעים. השנה ייפתחו מופעי השירה בקריאת שירים שכתבו ילדים וילדות מכתות ה'-ו' שהשתתפו ב'סדנא לאמנויות המילה'. בנוסף תוצג לאורך הרחוב תערוכת השירים "ננו פואטיקה 2" שפורסמו בכתב העת ננופואטיקה.

כמה יעלה לי: חינם אין כסף!

לאתר הרשמי

פסטיבל אייקון (צילום: דן עופר)
פסטיבל אייקון | צילום: דן עופר
חגיגה לגיקים בפסטיבל "
אייקון: סודות"

מתי: 12-14 באוקטובר.

איפה: בסינמטק ת"א, אשכול פיס ובמתחמים סמוכים בתל אביב.

מה בתכנית: חגיגה אמיתית לאוהבי פנטזיה, מדע בדיוני ומשחקי תפקידים שתכלול כ-280 אירועים שונים, ביניהם: תחרויות ספרות וסיפורים, אירוח סופרים מובילים מחו"ל כמו וולטר ג'ון ויליאמס וקלי ארמסטרונג, שיספרו על עצמם ועל יצירתם. בנוסף יתקיימו הרצאות נבחרות בנושאים כמו המטריקס, אגדות, ספרות ועוד. לחובבי הז'אנר יתקיים גם ערב מוזיקה אירית מיוחד. אוהבי מלחמת הכוכבים יוכלו להתענג על רצועה מיוחדת בשיתוף דיסני ישראל, שתכלול תחרות תחפושות והקרנה מיוחדת של "מלחמת הכוכבים פרק 1: אימת הפנטום" בתלת ממד. בנוסף תתקיים מסיבת חרבות אור ותוכלו להנות גם מקשקוש על קיר אמנות רחוב ענק ומפעילויות לילדים.

כמה יעלה לי: מחירי הכניסה לאירועים נעים בין חינם ל-140 שקלים.

לאתר הרשמי

פסטיבל זורבה הבודהה (צילום: דייב סיני)
פסטיבל זורבה הבודהה | צילום: דייב סיני
רוחניים במדבר בפסטיבל "זורבה הבודהה"

מתי: 15-18 באוקטובר.

איפה: אשראם במדבר שבנחל שיטים.

מה בתכנית: רגע לפני שחוזרים למציאות בסוף השבוע האחרון של סוכות, תוכלו למצוא את עצמכם בחגיגה רוחנית יוצאת דופן. בפסטיבל 15 מתחמים ובהם יתקיימו עשרות סדנאות יוגה, יצירה, ריקוד, תיאטרון, מדיטציה, הרצאות, טקסים, מעגלי שירה והופעות. לחובבי הטראנס, בלילה האחרון של הפסטיבל תתקיים מסיבת טראנס שתימשך עד אור הבוקר. בשביל ההורים שביניכם יש גם מתחם לילדים שכולל סדנאות יצירה, מדע, יוגה ועוד.

כמה יעלה לי: תלוי מתי תקנו את הכרטיסים - ככל שמועד הפסטיבל מתקרב המחיר עולה. כרטיס למבוגר יעלה לכם 379-429 ₪ ולילד 190-215 ₪. עלות כרטיס כוללת כניסה לכל ימי הפסטיבל וללינה בקמפינג מסודר עם מקלחות ושירותים. ניתן לשדרג לחדרים בתוספת תשלום.