במתחם "דיסמאלנד" שהקים אמן העל בנקסי באנגליה משתתפים אמנים מרחבי העולם, ביניהם שלושה אמנים ישראליים: נטע הררי נבון, רונית ברנגה ועמיר שיבי. לצידם הציג את עבודותיו שאדי אל זקזוק - אמן פלסטיני המתגורר בצרפת. כשגילה אל-זקזוק שבמתחם משתתפים אמנים מישראל, הוא כיסה את עבודותיו בסדינים עליהם כתב “R.I.P GAZA” ("עזה ז"ל") ו-“Boycott Israel” (החרימו את ישראל").

Shadi now  in the banksy Show

‎Posted by Shadi Alzaqzouq on‎ ראשון 23 אוגוסט 2015

אל-זקזוק סיפר על המקרה בראיון והסביר ש"כשגיליתי שאמנים ישראליים משתתפים בפרויקט, החלטתי שאני צריך למחות בצורה כלשהי. הבאתי סדין מחדר המלון שלי, כתבתי את מה שכתבתי ונשכבתי כמת מתחת לעבודותיי המוסתרות". אנשי האבטחה הורו להוציא את האמן מהמקום, אך שני ציוריו נותרו במתחם, ולדבריו יושארו בתצוגה עד סגירת התערוכה בסוף ספטמבר.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ניסה האמן להסביר מה התרחש. "מה-21.8 ועד ה-27.9 בווסטון-סופר-מר שבאנגליה העבודות שלי עדיין בדיסמאלנד, וישארו שם עד סגירת התערוכה", סיפ. "ביום ראשון החלטתי באופן חד-צדדי לארגן מיצג שידגיש את המצב בעזה ולהראות את חוסר שביעות הרצון שלי מהעובדה שעבודותיי מוצגות לצד עבודות של אמנים ישראליים, אחד מהם שירת בצבא. המארגנים של התערוכה איפשרו לי לקיים את ההפגנה שלי ללא דעות קדומות. אני תומך בחרם על ישראל בכל צורותיו, כלכליות או תרבותיות, מכיוון שנדמה לי שלמרות שהפתרון לקונפליקט הזה הוא פוליטי, רק חרם אזרחי בינלאומי יכול לגרום למנהיגים שלנו לקיים סנקציות על ישראל בעקבות ההפרה המתמשכת שלה את זכותנו לקיום. דיסמאלנד היא תערוכה שלא דומה לשום פרויקט אחר ולכבוד הוא לי שבנקסי בחר בי להציג בין האמנים השונים ולחשוף את האמנות שלי ואת רוחה לציבור גדול יותר".

From August 21 to September 27, 2015@ Weston-super-Mare, United Kingdom"My Work is still at Dismaland, and will...

Posted by Shadi Alzaqzouq on Thursday, August 27, 2015

נטע הררי נבון, אחת האמניות הישראליות שמציגות בפרויקט, אמרה ל-mako: "שאדי הציג לידי והיה לנו דיאלוג מאד מעניין וגם מאד כואב. אני לא פוליטיקאית, אני אמנית ואני חושבת שאמנות זה בדיוק המקום שיכול לחבר בני אדם, גם כשהם משני לאומים שונים ומשני עברי המתרס והלוואי ואת החיבור הזה יעשו מנהיגים".

למרות התייחסותו של אל-זקזוק לסיפור, יש להסתייג ולהזכיר כי בנקסי נודע לאורך הקריירה שלו במשחקיו עם התקשורת. הוא נוהג להפיץ מידע מוטעה כדי להשפיע על הצורה שבה התקשורת מסקרת את פועלו ולטשטש את הגבול שבין אמת לשקר בנושאים הקשורים אליו. לכן, אין לדעת מה מהמידע שפורסם הוא אמת לאמיתה ומה חלק מתרגיל רחב יותר.

נושאים הקשורים לסכסוך הישראלי-פלסטיני אינם זרים לבנקסי. בעבר ביקר מספר פעמים בישראל ובשטחים, צייר על חומת ההפרדה, על הריסות בתים בעזה ועוד. מוקדם יותר השנה הוא אף פירסם סרטון שקרא לתיירים פוטנציאליים "לגלות את עזה".

סרטון הפרסומת של "דיסמאלנד":