תערוכות אמנות, ביקור במוזיאון ומכירות פומביות עלולות להישמע כמו צורות בילוי שעברו מהעולם, או שלכל הפחות שייכות לדור הישן. אבל הזמנים בהם האומנות היתה שייכת לעשירים כבר מאחורינו, וגלריות רבות מנסות להנגיש את האומנות שלהן לקהל הצעיר יותר. אם זו גלריה פחות מאלף שמוכרת יצירות במחירים נמוכים במיוחד, תערוכות אקספרימנטליות בברים של היפסטרים או אפילו גרפיטי ברחוב – האומנות הופכת להיות נחלת הכלל.

יריד ARTi- זויה צ'רקסקי (יח``צ: TAP)
זויה צ'רקסקי, יריד ARTi | יח``צ: TAP

כחלק ממגמת ההנגשה, גם ירידי האומנות הבינו שהם צריכים לעשות דברים אחרת. יריד האומנות ARTi יתקיים בבית המכירות "תירוש" שבהרצליה מיום חמישי (10.3) ועד יום ראשון. מלבד איגודן של 14 גלריות ופרויקטים נוספים של אמנים מעניינים, הם מציעים את הדבר הטוב ביותר, כניסה חופשית – בהרשמה מראש. "היריד שם לו למטרה להנגיש אמנות לקהל הרחב, לשם כך הבאנו גלריות המציגות גם אמנים לא מוכרים ועבודות אמנות במחירים יותר אטרקטיביים", אומרת גליה אמיתי, בית המכירות תירוש. "היריד הוגדר כיריד לאמנות ישראלית, מודרנית ועכשווית כאשר ההמלצה והבקשה היחידה שלנו כמארגני היריד הייתה להביא גם עבודות אמנות במחירים נמוכים יחסית כדי לאפשר לחזון העיקרי להתממש – לקרב את הקהל הרחב ולאפשר לו לקחת חלק פעיל בשוק האמנות הישראלי".

יריד ARTi- מידד אליהו (יח``צ: TAP)
מידד אליהו, יריד ARTi | יח``צ: TAP

יריד ARTi- אלון קדם (יח``צ: TAP)
אלון קדם, יריד ARTi | יח``צ: TAP

דרך נוספת בה מארגני היריד ינסו להיכנס לכם לתוך הלב היא דרך אירועים נלווים, גם הם ללא תשלום ובהרשמה מראש. יהיו הרצאות, הופעות וטעימת יינות, ולכל הכיף הזה אפשר להירשם באתר. אם כבר להיות מתורבתים ואניני טעם, אז שיהיה במחירים אטרקטיביים.

* שעות פעילות היריד: יום ה', 10.3, החל משעה 16:00, יום ו': 11:00 – 16:00, יום ש': 11:00 – 22:00 ויום א' , 13.3, 16:00 – 22:00. היריד יתקיים בבית המכירות תירוש, כיכר דה שליט, הרצליה פיתוח.

 אוצרות, ניהול, הקמה והפקה: גליה ואמיתי חזן תירוש, ליאור יהל אוהד.