סירק דה סוליי
שרה גוליו-גויארד במהלך האימונים לקראת המופע
הקרקס המפורסם ביותר בעולם נודע בעיקר בזכות התכנית המקורית והפעלולים הנועזים של משתתפיו, אבל במופע של יום שבת האחרון במלון ה-MGM בלאס ווגאס ייזכר בעיקר בגלל הטרגדיה הנוראית שהתרחשה במהלכו. שרה גוליו-גויארד (Sarah Gulliot-Guyard) בת ה-31, לוליינית ותיקה המשתייכת לצוות הקרקס זו השנה השביעית ברציפות, נפלה מהחבל עליו הייתה תלויה במרומי הבמה היישר אל בור התזמורת בירכתי הבמה. מותה נקבע כעבור זמן קצר.

"זה קרה ברגע", סיפרה מדלין בל, צופה במופע, "היא פשוט נפלה ופגעה ברצפה. יכולנו לשמוע את הצרחה". הקהל באולם השתתק וצפה באימה כיצד חבריה של גוליו-גויארד צופים בזוועה המתרחשת מתחתם כשהם עדיין תלויים על חבלים דקים לא פחות במרומי האולם. תוך דקות הורדו המשתתפים בזה אחר זה. "במשך כל האירוע הזה, שהתרחש לאורך דקות ארוכות מאד, אף אחד לא זז בקהל", סיפר צופה נוסף, "כולם היו המומים וניסו להבין מה קרה כאן".

זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה בת 29 השנים של סירק דה סוליי (קרקס השמש) בה מתרחש מוות על הבמה. הקהל, שהתרגל לצפות לתרגילים האקרובטיים המסוכנים של המשתתפים מסתיימים בכל טוב, הוצא לבסוף מן האולם עם הבטחה להחזר כספי מטעם מפיקי המופע. "אני שבור לחלוטין", כתב גיא לליברטה, מייסד הקרקס בהודעה לתקשורת, "אני רוצה לשלוח את תנחומיי הכנים למשפחה. אנחנו שבורי לב לנוכח החדשות הנוראיות האלה...זאת הייתה תזכורת לכמה יוצאי דופן הם האמנים שמופיעים כאן מדי לילה".

סירק דה סוליי
מתגרים במוות באופן קבוע. משתתפי "סירק דה סוליי"
גורמים בהנהלת הקרקס מספקים מעט מאד מידע על נסיבות האירוע הקשה בשלב זה, אבל טוענים כי הם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם חקירת האירוע מצד הרשויות. "ההצגה של אומץ לב והתעלות פיזית היא חלק מכריע באופי של הפסטיבל", נכתב בפרסומים של הקרקס לתקשורת לקראת מופעים חדשים, "אבל הביטחון של האמנים שלנו מקבל חשיבות עליונה על חשבון כל שיקול אחר".

>> בואו לפייסבוק שלנו