זבנג הדור הבא (צילום:  יחסי ציבור )
היי דור ה-Z של "זבנג!", בבקשה אל תעצבנו | צילום: יחסי ציבור

"זבנג!", הקומיקס המיתולוגי של אורי פינק חוזר בסדרת המשך עם השם "זבנג!>>", כשהסימנים הנלווים מסמלים את הביטוי "Fast Forward". אם נניח בצד את סוגיית השם עמוס התווים, סדרת ההמשך - שבמקור הייתה אמורה לצאת כבר לפני שנתיים כספר ונדחתה - תחליף את הדמויות המוכרות בבני נוער עכשוויים יותר – הילדים של גיבורי "זבנג!" המקורי. הקומיקס יעלה בפורמט אינטרנטי וחינמי באתר "Becomics", פלטפורמת קומיקס ישראלית שהוקמה על ידי יניב חפץ ומיכאל זלטנרייך, ובה יעלו אחת לשבוע כל פרקי הסדרה.

הפרק הראשון - אותו תוכלו לקרוא ממש כאן למטה (ובאתר) - מתחיל באותה כיתה של גברת זעפני שכולנו מכירים, דרך נקודת מבטו של ג'ינג'י - אך מהר מאוד מסתבר שמדובר בכלל בחלום מסויט ואנחנו פוגשים את ג'ינג'י המבוגר שמתעורר בביתו בבעתה. כיום מסתבר שהוא כבר אב לבת צעירה, אותה הוא מלווה לטיול שנתי, בו אנו פוגשים לראשונה את חברי הכיתה החדשה אחריה נעקוב. 

זבנג הדור הבא (צילום: ירדן זהב,  יחסי ציבור )
התגעגעתם? מתוך "זבנג!>>" | צילום: ירדן זהב, יחסי ציבור

הפרק הראשון אמנם לא מגלה הרבה, אך למזלנו יש יח"צ שישלים את הפרטים החסרים: הדמויות החדשות הן כאמור הצאצאים של הדמויות הישנות, כאשר גברת זעפני נשארה כמובן בתפקידה, אך יצטרפו אליה מורים נוספים. הקאסט החדש כולל את גל, הבת של ג'ינג'י, הדמות הראשית בסדרה, "נערה עצלנית, שהתחביב שלה הוא לצלם סרטונים ליוטיוב"; סטיב, הבן של מאיה שליט, "בלונדיני שזוף ומנותק עם תגובות לא צפויות בעל אפס כישורים חברתיים"; אביב, ה"סופר-גיק", "טיפוס מסתורי שמבין בטכנולוגיה והצליח להשיג אייפון 12"; ענבל, הבת של עידו, "מטאליסטית ומרדנית".

דמויות נוספות כוללות את עדינה, הבת של אשר קילר ויוספה רוזנבלום "טבעונית, אינטליגנטית ורגישה, בת להורים מטומטמים ברמות"; עירד, הבן של סתיו הדיכאונית, "המקובל החדש, זמר מזרחי מטרוסקסואל, מגניב, אופנתי וכולם אוהבים אותו"; מרגלית, או כפי שכולם מכנים אותה, "מנגלית", "בתם המאומצת של גולן השרירן וזיו המתופף של להקת 'אחותי הצולעת', שיצאו מהארון ואימצו את הילדה מהמזרח הרחוק. חולת מנגה ובעלת חברים דמיוניים המבוססים על סדרות אנימה"; ואחרון חביב – מיכה המעצבן, עם התיאור המתומצת "לעצבן הוא כל מטרתו".

פינק מספר שהחליט לעדכן את חבורת בני הנוער בעקבות החשיפה לעולמן של בנותיו הצעירות: "תמיד שאלתי את עצמי האם דמויות שהומצאו לפני 30 שנה, שחלקן מבוססות על אנשים שהכרתי לפני 40 שנה, יכולות להתאים גם לנוער של האינסטוש והפייסוש. אז זהו שאני כבר לא כל כך בטוח". הסדרה החדשה תנסה להתחבר לנושאים עכשוויים יותר ופינק מבטיח כי לא חסר על מה לצחוק על חיי הנוער של היום: "ההתמכרות לטלפון הנייד, כוכבי פופ מטופשים, יותר מדי פוליטיקלי קורקט, חוסר מודעות עצמית, חוסר סמכות הורית ומורית בכלל ועוד ועוד... אני חושב שמצאתי דרך לשמור על הדמויות הקיימות והאהובות וגם לעדכן את הקומיקס לעידן הוואטסאפי פייסבוקי של היום". גם אם אנחנו חשדנים כלפי ניסיונות של אנשים מבוגרים "להתחבר לדור הצעיר", יש סיבה לתת צ'אנס לסדרה החדשה, גם אם רק כאות כבוד לקומיקס שליווה את ילדותנו. 

mako תרבות בפייסבוק