אולם בית החייל היה מלא אתמול בצהריים עד אפס מקום. עוד לפני שהחל מופע המחווה לננסי ברנדס כבר המתינו בחוץ מאות ישראלים, רובם זוגות בני 60 פלוס, בסדר מופתי. ברנדס, מוזיקאי וקומיקאי, מחזיק קריירה פעילה כבר יותר מ-40 שנה, ויצירותיו לוקחת את הקהל הישראלי בדיוק לזמנים הנוסטלגיים בהם נעים לו להיזכר.

ברנדס חזר לאחרונה לכותרות בנסיבות מצערות – חיידק טורף שתקף אותו הוביל לאשפוז של יותר מארבעה חודשים בבית החולים איכילוב תחת חשש לחייו וספק רב האם בכלל יוכל לחזר לתפקד. ברנדס יצא מזה בשלום, אך התקופה הארוכה בה לא יכול היה לעבוד ריסקה אותו כלכלית והשאירה אותו עם חובות גדולים. מופע המחווה שאירגן לכבודו השדרן והמפיק אייל מדני, חברו הטוב של ברנדס, נועד לסייע למוזיקאי לצאת מהבור. השמות שהגיעו להביע תמיכה הם תרכיז של המיינסטרים הישראלי: יהודה פוליקר, שלומי שבת, מירי מסיקה, אייל גולן, אדיר מילר, ציפי שביט, מיקי קם, צביקה הדר ועוד. הקהל, כצפוי, היה מרוצה עד הגג.

"אנחנו מתים על ננסי!", סיפר לי מוטק'ה בן ה-72 ממזכרת בתיה, שהגיע עם אשתו ממזכרת בתיה. "אין היום כבר אמנים כאלה – גם מוזיקאי מחונן, גם מצחיק שזה משהו". "אתה יודע שהוא ניצח על התזמורת של בוקרשט?״, הוסיפה ציפי. "אני לא רוצה להאמין שמישהו בסדר הגודל של ננסי לא יכול לשרוד בלי תרומות. אבל עזוב אותך, באנו ליהנות".

והקהל באמת נהנה. בזה אחר זה עלו האמנים, סיפרו על אהבתם הגדולה לברנדס ועל ההיכרות הארוכה איתו, וזכו לתשואות הקהל, שנע בין דמעות (מירי מסיקה שרה את "שיר תקווה"), כפיים (אייל גולן שר את "שישי בצהריים"), התלהבות חסרת רסן (ציפי שביט זוכה לקבלת פנים של רוקסטאר) והרעלת חמידות (בתו של ברנדס מקריאה מכתב מרגש מהמשפחה). רגע השיא היה, כמובן, כשברנדס תפס את מקומו על פסנתר הכנף הלבן, כשאליו הצטרף שותפו משכבר הימים שימי תבורי. עם הצלילים הראשונים של "עוד סיפור אחד של אהבה" רשם רף ההתרגשות שיא חדש.

שימי תבורי וננסי ברנדס במופע המחווה (מרץ 2016) (צילום: חדשות ערוץ 2, חברת החדשות)
סיפור אהבה. תבורי וברנדס | צילום: חדשות ערוץ 2, חברת החדשות

אורח הכבוד במופע היה שר האוצר משה כחלון, שזכה לעשרות בקשות לתמונות  ולעקיצה מחויכת כמעט מכל אמן שעלה על הבמה (אדיר מילר: "יש לך כזה חיוך שאתה יכול לקחת לנו את הכסף ונגיד לך תודה"). "אני מאוד אוהב בתרבות", סיפר לי כחלון מחוץ לאולם, "אך כמו שאתה מדמיין, אין לי הרבה זמן לצאת למופעים. את ננסי אני אוהב מאוד כבר הרבה שנים, ולכן הגעתי מחיפה כדי להביע תמיכה, להיות פה ולחזק״. כחלון גם התייחס לסוגיה העקרונית שעלתה מהערב: ״אני מבין שיש בעיה גדולה עם הדור הוותיק של אמני ישראל והמצוקה הכלכלית שהם נקלעים אליה, ולכן כינסתי בימים האחרונים צוות בדיקה במשרד האוצר במחשבה להקים קרן שתתמוך באמני ישראל. אני מקווה מאוד שאף אמן בישראל לא יצטרך להשתמש בה״.

אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי, ומופע המחווה לננסי ברנדס הוכיח שזה נכון. הבדיחות העדתיות כבר שנויות היום במחלוקת, וכך גם השירים של אייל גולן, אבל נדמה שזה מה שהקהל של ברנדס כל כך התגעגע אליו – לימים בהם אפשר היה להיות ישראלי "בסבבה שלנו". אמש בתל אביב, למשך כמה שעות, הימים האלה חזרו.

ננסי ברנדס במופע המחווה לכבודו (מרץ 2016) (צילום: חדשות ערוץ 2, חברת החדשות)
כולם אוהבים את ננסי | צילום: חדשות ערוץ 2, חברת החדשות