בעידן של זיכרונות ניידים ואחסון בענן, כמעט אי אפשר להבין איך האנושות הסתדרה בעבר עם חתיכת פלסטיק קשיחה, שעליה אוחסן קצת יותר ממגה אחד של מידע. אבל לאנדי וורהול, אחד מהאמנים הגדולים ביותר של העידן המודרני, המקום הזה הספיק כדי לאחסן כמה וכמה ציורים ותמונות שמעולם לא ראו את אור היום.

אוסף של דיסקטים מ-1985, ועליהם אוצר שלם של תמונות וציורים ניסיוניים שנוצרו על ידי וורהול במחשב ה-Amiga 1000 שלו, מוצג במוזיאון אנדי וורהול בפיטסבורג כבר 20 שנה. רק כעת הסתבר שהם הכילו יצירות גנוזות שלא ראו אור מעולם. בטווח הזמן שחלף מאז יצירת הדיסקטים השתנו גם פורמטי התמונות, ועל כן נדרשה עבודה ממושכת של מומחים כדי לשחזר את החומרים.

הציורים של וורהול (צילום: ANDY WARHOL MUSEUM)
חיכו בסבלנות 30 שנה. הציורים של וורהול | צילום: ANDY WARHOL MUSEUM
"אחת מהמטלות העיקריות שלנו היא שימור האוסף של המוזיאון", טוען אמבר מורגן, אוצר האוסף של וורהול. "עד כה היה באפשרותנו להתייחס לדיסקטים עצמם, אבל לא לחומר שעליהם. הפרויקט המורכב שעשינו נועד לאפשר לנו לשלוף את המידע, שאותו ניתן גם לגבות כעת בצורה נאותה. הכל בכדי להבטיח שהתמונות יישמרו גם במקרה והדיסקטים עצמם יפסיקו לפעול".

התמונות והציורים, כתריסר במספר, כוללים כמעט כולם את חתימתו של וורהול. הם יוצגו בתערוכה מיוחדת שתפתח בפיטסבורג ב-10 במאי. סרט דוקו מיוחד שמתאר את פרויקט השחזור יועלה אף הוא לרשת באותו היום. ניתן יהיה לצפות בו כאן