ביום רביעי הקרוב ייערך טקס פרסי ספיר, האירוע החשוב ביותר של הספרות הישראלית. חמשת המועמדים הסופיים השנה הם "כלה" מאת אורה אחימאיר, "בעלת הבית" מאת נועה ידלין, "אפשרות של אלימות" מאת דרור משעני, "צילה" מאת יהודית קציר ו"גן נעמי" מאת ישי שריד. הזוכה בפרס זוכה מעבר לכבוד הגדול גם בתגמול כספי משמעותי וכן באפשרות לבחור שפה אחת שאליה יתורגם ספרו.

השבוע הקרוב אמור להיות היסטורי לסופרים גם בשל "חוק הסופרים" החדש, שייכנס לתוקפו ואמור להגן על יוצרים מפני המבצעים שפוגעים בפרנסתם. נועה ידלין, עם זאת, לא נשמעת אופטימית באשר לבאות. "באופן תיאורטי אם המוני אנשים יקנו ספרים בעלות של 130 שקלים אז מצבם של סופרים מתחילים יוטב, אבל הסיכוי לכך נראה די אפסי", היא מסבירה בראיון לנדב בורנשטיין ב"חי בלילה".

"השאלה מבחינתי היא של כמה דמי כיס נותנים לי, אבל להתפרנס מזה, זה ממש לא בכיוון", מסבירה ידלין, "יש בזה משהו מאד מעוות. אני כתבתי את הספר שלי מתחילתו ועד סופו, איך זה שבסוף אני מקבלת עליו 3 שקלים? מישהו שילם עליו כל כך הרבה יותר מזה וכל כך הרבה אנשים גוזרים על זה קופון לפני שמשהו מגיע גם אלינו. סופרים עובדים קשה, כותבים במשך שנים ובסוף יש להם רק משהו לשים בקופסת האגורות ליד הדלת".