הספירה לאחור לקראת הטקס הנוצץ של תעשיית הבידור האמריקאית בעיצומה, ובשעות הספורות שנותרו יימתחו בעיר הסרטים את השטיחים האדומים ויעברו לתיקונים אחרונים אצל מעצבי האופנה. אבל יש גם מי שהחליט לנצל דווקא את אווירת החג בלוס אנג'לס כדי לומר משהו הרבה פחות זוהר על מה שמתרחש בהוליווד בשנים האחרונות.

עוד בערוץ התרבות:

אמן רחוב מוכר המכנה עצמו "Plastic Jesus" (שם שמבוסס על שיר פולק מפורסם) הציב בשישי האחרון בשדרות הוליווד את הגרסה שלו לפסלי הענק המוזהבים. הפסל, המתנשא לגובה של כ-2.5 מטר, מציג את האביר האיקוני כשהוא מצמיד מזרק הירואין לזרועו. חגורה נקשרה בחלק העליון יותר של היד כדי לדמות חוסם עורקים. המעמד עליו ניצב הפסל נושא את הכתובת "הסוד השמור ביותר של הוליווד" והוא מוקדש לפיליפ סימור הופמן המנוח.

פיליפ סימור הופמן God's pocket (צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL)
הסוד השמור ביותר של הוליווד. פיליפ סימור הופמן | צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL
המחאה לא איחרה כמובן להגיע. לאחר שמארגני הטקס וכמה מהכוכבים הבחינו במיצג, הוגשה תלונה רשמית לעירייה ובעקבותיה אזהרה חמורה לאמן להוריד את הפסל באופן מיידי. בראיון ללוס אנג'לס וויקלי הסביר "Plastic Jesus" כי האחיין שלו ואשתו מתו כתוצאה מצריכת יתר של סמים. בעמוד הטוויטר שלו הסביר שהחליט להוריד את הפסל מהרחוב בשל מזג האוויר הסגרירי השורר בעיר בימים האחרונים. עם זאת טען שהוא מתכוון להחזירו לרחוב בדיוק בשעה שמיטב כוכבי העולם יחלפו על פניו. לא בטוח שכוחות השיטור העירוניים יסכימו איתו.

זה המקום להזכיר שסימור הופמן לא היה הכוכב הגדול היחיד שמת לאחרונה כתוצאה משימוש בסמים. מוקדם יותר קיפח גם קורי מונטית' את חייו בנסיבות דומות, כמו גם ליסה רובין קלי, כוכבת "מופע שנות ה-70".