דודו גבע תמיד היה עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור לחברה הישראלית ולתרבות שלה. הגיבורים הקיצוניים והמופרעים שלו היו כל כך ייחודיים ל"יקום דודו גבע", אבל גם אמרו כל כך הרבה - לא רק על הטבע האנושי האוניברסלי, אלא גם על איך אנחנו חיים פה.

כבר עשר שנים עברו מאז שדודו גבע נפטר. הדמויות שלו תמיד יישארו אנושיות ומעוררות אמפתיה והזדהות, אבל מאז שהוא כבר לא איתנו, הן נותרו על המדף. ואפשר רק לדמיין מה דודו היה עושה איתן היום. זה לא שהעולם השתנה לגמרי, וגם הטבע האנושי לא השתנה. ועדיין - כל כך הרבה חומרים חדשים הצטרפו. אז מה היה קורה היום עם יוסף?

לפני מספר חודשים קיבלתי מייל מהאמן צחי פרבר שהזמין אותי להשתתף בתערוכה לזכרו של דודו. אחרי שהתרגשתי ושמחתי, ניסיתי לדמיין מה היו עושים היום הברווז, אהלן וסהלן ויוסף בעידן הריאליטי והסלפי. או במילים אחרות: מה היה קורה אם אוסף הלוזרים המקסימים של דודו גבע היו נכנסים לבית "האח הגדול". תחשבו על העונה הזאת - עונת דודו גבע. זה היה יכול להיות נהדר.

לעבודות נוספות של טל כהן

לצפייה ביצירות נוספות מתערוכת המחווה לדודו גבע

התערוכה "עדיין אופטימיים – אמנים מציירים דודו גבע" מוצגת בגלריה ויטרינה לעיצוב במכון הטכנולוגי בחולון. היא תיפתח ביום ראשון הקרוב בשעה 19:00 ותינעל ב-22.4. שעות פתיחה הגלריה: 10:00-17:00 בימים א'-ה'. התערוכה מלווה בספר שיצא בהוצאת "זמורה ביתן"