פרסומת חדשה ופרובוקטיבית בכיכובה של בר רפאלי מסעירה את הרשת – זאת לא הפעם הראשונה ששמענו את המשפט הזה. הקמפיין החדש להודיס, עם פרסומת בה בר נדלקת על בחור אלמוני ומסוקס, רק כדי לגלות לתדהמתה שמדובר באחיה הצעיר און, נראה כאילו נוצר במיוחד כדי לעורר תרעומת. הרמיזה המשועשעת לגילוי עריות אולי נראית כמו דרך מוזרה למשוך תשומת לב, אך בשביל רפאלי מדובר בשיטת עבודה קבועה: פרסומת פרובוקטיבית שמושכת ביקורת, הביקורת מביאה פרסום, וכל פרסום הוא פרסום טוב. אז לכבוד הפרובוקציה התורנית, החלטנו לכבד את מורשתה של ברבור עם מצעד הפרסומות השערורייתיות ביותר בהן השתתפה.

אומייגאד, איי לאב און!

בר רפאלי היא כליל השלמות, אז רק טבעי שמי שימשוך את תשומת ליבה יחלוק איתה את רוב המטען הגנטי (נניח בצד את העובדה שהגוף אליו היא נמשכת שייך לכפיל גוף). מה שעלול להיראות כמו רמיזה לגילוי עריות הוא בסך הכל מקרה קיצוני של נרקיסיזם פשוט, ומוצדק למדי. היא לא מאוהבת באחיה, היא מאוהבת בעצמה, הוא פשוט הדבר הכי קרוב שיכלה למצוא מחוץ למראה. כמו שלמדנו ב"משחקי הכס", הטארגריאנים זיווגו אחים ואחיות במשך דורות כדי לשמור על טוהר הדם, ומה שמתאים לרוכבי הדרקונים, בוודאי שיתאים גם למשפת רפאלי בעלת הגנים המושלמים.

המלכה בר והשפחות השחורות

אוקיי, פה אנחנו נמצאים קצת בבעיה. בכל זאת, איך מתייחסים לפרסומת בה אישה לבנה מוצגת כמלכה, מוקפת בשפחות שחורות שמשרתות אותה? לומר את האמת, זה יותר מטריד מאשר מצחיק, ואין לנו כל כך מה להגיד על מפגן האוריינטליזם (שלא לומר גזענות) המחריד, רק לומר שחבל שהדבר הזה לא נעצר במוחו של הקופירייטר חסר הרגישות, ומצא את דרכו לעולם.

בר רפאלי בפרסומת לאופנת עירית (צילום: יחסי ציבור)
בר רפאלי בפרסומת לאופנת עירית | צילום: יחסי ציבור

נשיקה עם חנון שמן

ומגזענות לא כל כך מרומזת אנחנו עוברים להשפלת שמנים בוטה. בפרסומת שעוררה גלים ברחבי העולם, בר התנשקה עם חנון שמן ואלמוני, בצירוף הסלוגן הגאוני "כשהסקסי פוגש את החכם". התגובות לפרסומת התמקדו בהיגעלות מהבחור המסכן, ורחמים על בר שנאלצה להתנשק איתו. הפרסומת הפוגענית והמשפילה הביאה לגל של פוגענות והשפלה ברחבי הרשת, וברגע אחד העולם הפך למקום קצת יותר מגעיל וחשוך. מה שנקרא - פרסומת ויראלית.

הנקניקייה של חברי "ג'רזי שור"

טרי ריצ'ארדסון ידוע בצילומיו הפרובוקטיביים, והתמונה בה בר נוגסת כריך ארוך שמחזיקים הערסים השזופים מ"ג'רזי שור" אינה יוצאת דופן או קיצונית בשבילו. אך למרות שלא מדובר בתמונה הכי מזעזעת שראינו בחיינו, לא ברור מה הטעם של הרמיזה המינית הילדותית, ומי בדיוק חשב שהסקסיזם המיושן והמביך הזה הוא נועז או מגניב. טוב, כנראה שזה ריצ'ארדסון, מה שגם די מסתדר עם החרם שפתחו עליו בתעשיית האופנה בעקבות תלונות על הטרדות מיניות.

בר רפאלי וחברי ג'רזי שור (צילום: יחסי ציבור)
בר רפאלי וחברי ג'רזי שור | צילום: יחסי ציבור

הרומן עם רד אורבך

הפרסומת הגנוזה של בר והבובה מ"רד בנד" הייתה כל כך פרובוקטיבית עד שהיא נאסרה לשידור לפני עשר בלילה. אבל מה באמת היה לנו שם? איבר מין מצונזר של הבובה האהובה ורמיזה ליחסי מין בין אישה אנושית לבובה ספוגית. מכל מה שראינו עד כה מבר, קשה להאמין שדווקא הפרסומת הלא מזיקה הזאת עוררה את השערורייה הכי גדולה.

בר רפאלי או מתקן למים מינרליים?

השורה השנונה "הבר שתמיד רציתם" כנראה הייתה כל כך מוצלחת לפרסום המתקן החדש של מי עדן, עד שהמפרסמים החליטו להקריב בשבילה כל שבריר של יצירתיות וטעם טוב. התוצאה? בר רפאלי נמרחת על השיש, מתחננת לגבר שיואיל לשתות מהמים שלה. פרסומאים יקרים, בפעם הבאה שאתם חושבים על רעיון מדליק בו אתם הופכים אישה לחפץ דומם, יש לי עצה אחת בשבילכם – אל.

הנשיקה עם ציון ברוך

טוב, השארנו את הגרוע ביותר לסוף. בין אם היא מלכה עם שפחות שחורות, מאוהבת באחיה או מתחפשת למתקן מים, שום דבר לא מתקרב לטראומה שהייתה צריכה לעבור בשביל הפרסומת הזאת. גם אם לפעמים היא דורכת על קווים אדומים בחוסר רגישות, זה לא מצדיק את העונש שזימנו לה אנשי הפרסום של קרולינה למקה - לנשק את ברוך הצפלון. אבל בר היא דוגמנית מקצועית ומסורה, וגם אם קשה להסתכל על התוצאה, חייבים להעריך את ההקרבה.