מיליארדר רודף בצע, בעלים של חברת מכוניות חשמליות שגונב את משאבי הטבע של ילידים בבוליביה, הוא הדמות הראשית בהצגה שעליה עובד תיאטרון הרויאל קורט בלונדון כבר שנים, ושנדחתה כמה פעמים בגלל מגיפת הקורונה. עד לפני כמה חודשים, קראו למיליארדר הרשל פינק, אך בעקבות סערה ברשתות החברתיות ותלונות מצד יהודים בריטים, שונה שמו להנרי פין. בכירי התיאטרון טענו אז כי הם פשוט לא ידעו שהרשל פינק הוא שם יהודי. 

השבוע פרסם התיאטרון דו"ח שבחן למה אף אחד לא הצליח לזהות את האנטישמיות הבוטה בהצגה ומציע דרכים לתקן את דרכי התיאטרון בעתיד. אנתוני ברטון, מנהל התיאטרון, אמר בהודעה שפורסמה בגרדיאן כי "תיאטרון הרויאל קורט מצטער ללא סייג על הכאב שיצרה ההצגה 'Rare Earth Mettle'. התקרית הזו לא עומדת בסטנדרטים שלנו ובשאיפה שלנו לאינקלוסיביות ואנטי-גזענות. אנו מחויבים ללמוד מכך ועובדינו יעברו הדרכה בנושא אנטישמיות". לדברי ברטון, "התיאטרון חייב להפוך למרחב שבו אמנים יהודים יכולים לפעול ללא פחד מאנטישמיות, כפי שהוא היה צריך להיות גם בעבר".   

על פי הג'ואיש כרוניקל הבריטי, שבו הסיפור פורסם לראשונה, עובדת של התיאטרון פנתה למנהליה כבר במרץ 2020 והבהירה כי השם הרשל פינק יעניק לדמות מאפיינים יהודיים ויהפוך את ההצגה לאנטישמית, אולם לא מספיק נעשה כדי לשנות את השם ולהפיג את החששות. המנהלת האמנותית של הרויאל קורט, ויקי פת'רסטון, אמרה השבוע לכרוניקל כי היא הייתה בהלם כשגילתה שיש עובדים יהודים בתיאטרון שחוששים לחשוף את דתם בפני הקולגות שלהם. פת'רסטון הוסיפה: "אני מבינה עכשיו בבירור איפה נעשה עוול ליהודים בתיאטרון ועד כמה הדיון על יהודיות חשוב להתקדמות שלנו".   

"חלק מסדרה של החלטות אומללות"

ועד שליחי הקהילות, הארגון הגדול ביותר המאגד יהודים בבריטניה, הודיע שנפגש עם בכירי התיאטרון בעקבות הדיווחים על אנטישמיות וכי לא יסתפק בהצהרות ובדו"חות, אלא ידרוש לדעת בדיוק אילו צעדים מתוכננים כדי לתקן את העוול שנעשה ולמנוע פגיעה עתידית בקהילה היהודית. "הבהרנו למנהלי הרויאל קורט שאנחנו לא רואים באירוע הזה מקרה חד פעמי ומבודד של אנטישמיות", מסרו בוועד שליחי הקהילות, "למעשה, זו רק החלטה אומללה אחת בסדרה של החלטות אומללות שנעשו במהלך 35 השנים האחרונות, והתיאטרון חייב להכיר בכך". 

בכרוניקל צוינו שני מקרים שיכולים להיתפס כאנטישמיים שאירעו בעבר ברויאל קורט. באחד מהם, ב-1987, אמור היה לעלות בתיאטרון מחזה של הבמאי קן לואץ' שתיאר שיתוף פעולה של יהודים הונגרים עם הנאצים. בסופו של דבר, המחזה לא עלה. ב-2009, הואשם התיאטרון ב"עלילת דם" בעקבות הצגה בשם "שבעה ילדים יהודים: הצגה למען עזה", שכתבה קריל צ'רצ'יל. ההצגה נכתבה בתגובה לתקיפות הישראליות בעזה, אולם לא מופיעות בה המילים "ישראל", או "ציונות", אלא רק "יהודים". בעל הטור ג'פרי גולדברג כתב אז באטלנטיק כי ההצגה "מביאה למיינסטרים את הסטריאוטיפים היהודיים הגרועים ביותר".