בסוף השבוע האחרון האחרון, בעקבות ראיון השער של אנג'לינה ג'ולי לווג הבריטי, התפרסם טור דעה במגזין הגרדיאן שמנסה לענות על השאלה - למה אנג'לינה ג'ולי כל כך מפורסמת? בטור, שנכתב על ידי עיתונאית בשם האדלי פרימן, נטען שלמרות שג'ולי כיכבה בתפקידים מדוברים בסרטים כמו "נערה בהפרעה" (עליו זכתה באוסקר) או "מליפיסנט", ולמרות הפעילות ההומנטירית הענפה שלה - ג'ולי למעשה מפורסמת בעיקר הודות לחיים הפרטיים שלה, החל מהתקופה בה ענדה שרשרת עם הדם של בילי בוב תורנטון, דרך הילדים הרבים שאימצה וכמובן מערכת היחסים המתוקשרת עם בראד פיט.

הטור המדובר, שכותרתו "אוהבים את הסרטים של אנג'לינה ג'ולי? ברור שלא. אבל הם לא מה שהופך אותה לכוכבת שהיא", הוליד טור תגובה בבלוג דה מארי סו, המסקר תרבות פופולרית מנקודת מבט פמיניסטית (וזכור בין השאר מהסירוב שלו להמשיך ולסקר את "משחקי הכס" לאחר אחת מסצנות האונס הבעייתיות של הסדרה).

במארי סו הביאו קבלות למעמד של ג'ולי ולכך שהיא דווקא כן מפורסמת בגלל קריירת המשחק שלה, כולל הזכיות של ג'ולי בגלובוס הזהב ובאוסקר, הסרטים הקאלטיים שהיא צילמה לפני שאי פעם פגשה את בראד פיט, המעמד האייקוני לו זכתה עם התפקיד של לארה קרופט, העבודה שלה ככוכבת אקשן והסרטים שביימה והפיקה. בנוסף, הן ציינו שם את התזמון הבעייתי של יציאת הטור - בדיוק כשהעולם דן ביחס הסקסיסטי של התקשורת כלפי בריטני ספירס לאחר עליית הדוקומנטרי עליה. 

מלבד הטקסט של דה מארי סו, גם ברשתות החברתיות יצאו נגד הגרדיאן. "הכתבה על אנג'לינה ג'ולי בגרדיאן לא רק מלאה בולשיט מבחינת העובדות, היא גם כל כך חסרת דמיון ומשעממת. לא יכולתי אפילו להמשיך מעבר לשתי הפסקאות הראשונות. מקרה קלאסי של לכלוך על איי-ליסטר רק בשביל קליקים", כתבה צייצנית אחת.

אחרת הגיבה ישירות לפרימן וצייצה: "אני מקווה שזה לא אחת מהכתבות הסטריאוטיפיות והקטנוניות והמרושעות מסוג 'מי היא חושבת שהיא'". ציוצים נוספים יצאו בעלבונות כלליים כלפי הגרדיאן וקראו להם "לא רלוונטיים", "עיתונות זבל", "מיזוגנים" ו"ביריונים", וטענו שפרימן "יצאה מגדרה כדי להשפיל את אנג'לינה ג'ולי ולהקטין את ההישגים שלה כשחקנית וכהומניטרית".