mako
פרסומת

מראה שחורה

יותר מהתסריט המצוין או הופעת המשחק זוכת הפרסים של חואקין פיניקס, שווה לצפות פעם נוספת ב"ג'וקר" רק בשביל התגלית הזו: כמה ממעריצי הסרט, שכנראה צפו בו שוב ושוב, מצאו בתחילתו הופעת אורח לא צפויה של באטמן, כזו שקל מאוד לפספס. הבמאי, אגב, פחות מתלהב ממחוות שכאלה

מערכת mako תרבות
mako
פורסם:
ג'וקר
"הפכתי את התמונה והתחלתי לצרוח". מתוך "ג'וקר" | צילום: יח"צ באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט
הקישור הועתק

סרטו של טוד פיליפס מהשנה שעברה, "ג'וקר", כבר זכה לשבחים רבים, רווחים של יותר ממיליארד דולר בקופות הקולנוע ואף בפרס האוסקר עבור חואקין פיניקס. אבל נדמה שיותר מכולם, אלה שהכי נהננו מהסרט הם מעריצי באטמן, שככל הנראה עדיין צופים בו ומחפשים פרטים חבויים ומשמעויות נסתרות.

פוסט באתר רדיט, למשל, טוען כי הסרט הכיל רמז ויזואלי די בולט לנוכחותו של באטמן כבר בהתחלה, כאשר ארתור פלאק – הג'וקר – יושב לבדו מול המראה ומורח על עצמו איפור של ליצן. לפי המגיב, כאשר המצלמה מתרחקת אחורה ניתן לראות כיצד החלל השחור שמשתקף מעל ארת'ור במראה, אשר מכיל בתוכו שני גופי תאורה, יוצר קווי מתאר שנראים כמו המסכה השחורה של באטמן.

צילום מסך מתוך

כמה מהגולשים דווקא טענו כי מדובר בצירוף מקרים ולא ברמז שהוחבא מהצופים, אבל מגיבים אחרים לקחו את זה צעד קדימה והציעו להסתכל על הפריים הזה בצורה הפוכה, שכן אז ניתן לראות כיצד המסכה של באטמן משורטטת בו בצורה טובה יותר ואף מכילה אזור שנראה כמו השפתיים של באטמן בגון צבע עור. צירוף מקרים או רמז מכוון? המעריצים חלוקים בדעתם. 

"הפכתי את התמונה והתחלתי לצרוח", כתב אחד מהם, "זה כל כך מושלם. איך יכול להיות שזה לא מכוון?". אחר כתב: "הגיוני שזה הפוך שכן הג'וקר הוא האנטיתזה לבאטמן". "אם זה מכוון או סוג של מחווה סודית למעריצים, אז זו בהחלט מחווה מעולה", כתב אחר, ושאר התגובות אף ציינו כי "עטלפים ישנים במהופך".

פרסומת

מה שכן, פיליפס עצמו הודה בעבר כי הוא אינו נוהג לשתול מחוות סודיות למעריצים בסרטיו: "אני לא עושה את זה, אם מישהו מוצא משהו כזה זו טעות. אני לא מבין את זה", סיפר. יחד עם זאת, פיליפס הודה כי אם אכן יש בסרטיו רמזים סודיים או פרטים חבויים, ייתכן שמישהו אחר במחלקת הארט אחראי להם ללא ידיעתו, "משום שהם יודעים שזה יחרפן אותי לדעת על כך".