"מישהו אחראי לכדור החי שהוביל לטרגדיה הנוראית הזו, אבל האדם הזה אינו מר בולדווין" - כך כתב עורך דינו של השחקן אלק בולדווין בפנייה שהוגשה היום (שישי) כחלק מהליך בוררות שבולדווין מבקש לנהל נגד המפיקים האחרים של הסרט "ראסט". על פי הניו יורק טיימס, המסמכים שהוגשו כוללים את ההתייחסות הנרחבת ביותר של בולדווין לתקרית שבה מתה הצלמת האלינה האצ'ינס כתוצאה מכדור חי שנורה מהרובה של בולדווין על סט הסרט באוקטובר.   

בין השאר, הגישו עורכי הדין התכתבויות בהודעות טקסט בין בולדווין לבעלה של האצ'ינס, מת'יו האצ'ינס. בהתכתבויות ניתן לראות שלאחר הירי, בולדווין הביע תמיכה והזדהות עם כאבו של האצ'ינס, והבעל הזדהה בעצמו עם בולדווין והבין את כאבו כאדם שגרם בשוגג למותה של אשתו. השניים נפגשו כמה פעמים, ולטענת בולדווין, האצ'ינס אמר לו שהם "יעברו את זה ביחד". עם זאת, בהמשך מערכת היחסים ביניהם הידרדרה והפכה לעימות, והאצ'ינס הגיש נגד בולדווין תביעה על גרימת מוות ברשלנות.

האלינה האצ'ינס (צילום: Mat Hayward for AMC Networks, Getty Images)
האלינה האצ'ינס. בעלה הוא אחד האנשים שהגישו תביעה נגד בולדווין | צילום: Mat Hayward for AMC Networks, Getty Images

עורך הדין לוק ניקאס טוען במסמכים, שהם חלק מהליך בוררות פרטי, כי בחוזה שעליו בולדווין חתם עם הפקת הסרט הובהר כי לא תהיה לו כל אחריות כלכלית במקרה של תביעה נגד המפיקים או מקרה מוות על הסט. "מישהו אחראי לכדור החי שהוביל לטרגדיה הנוראית הזו, אבל האדם הזה אינו מר בולדווין. זה מקרה שבו המערכת לא תיפקדה, ומישהו צריך לשלם את המחיר - אבל לא אלק בולדווין". לטענת ניקאס, בולדווין ניסה לשכנע את מפיקי הסרט להמשיך בצילומים לאחר הירי, כדי שההכנסות ממנו יועברו למשפחתה של האצ'ינס, אולם הניסיון לא צלח.

בנוגע לאחריות של בולדווין כיורה, הבהיר ניקאס כי בולדווין מילא אחר ההוראות של האצ'ינס כשכיוון לעברה את הנשק וירה, ולכן "ברור שהם חלקו אמונה בסיסית אחת: שהנשק היה 'קר' ושלא היו בו כל כדורים חיים". בנוסף, ניקאס הפנה אצבע מאשימה לנשקית הסרט, האנה גטיירז-ריד, שאמרה לבולדווין שזו העבודה שלה לבדוק את הנשק. "ובכל מקרה", כתב ניקאס, "שחקן אינו יכול להיות אחראי לבדיקת בטיחות של כלי נשק, יש אנשים אחרים על הסט שזה התפקיד שלהם".  

בעבר דווח כי ביום התקרית שישה מאנשי צוות הצילום של הסרט התפטרו על רקע ליקויי בטיחות ואיחור בתשלום שכרם. לפי תצהיר של במאי הסרט ג'ואל סוזה, ההפקה סבלה מאיחורים באותו יום, למרות שלכל השישה נמצאו מחליפים. הצלם ריד ראסל, שעמד בסמוך להאצ'ינס ברגע הירי, לא ידע לומר אם האקדח נבדק לפני שנורתה הירייה, אבל סיפר כי במהלך ימי הצילום, בולדווין נראה לו "זהיר מאוד" בכל הנוגע לשימוש בנשק.