המספרים נחשפים: הכישלון הענק של הבוזגלוס
חודשיים לאחר עליית "בוזגלוס: הקרב על הירושה", סרט הקולנוע שיועד להמשיך את הצלחת מותג הריאליטי, ל-mako נודע כי נמכרו לו בין 60 ל-80 אלף כרטיסים בלבד - נתון נמוך ומאכזב כמעט בכל קנה מידה. בעקבות הביצועים החלשים, הסרט נמצא בדרכו החוצה מהאולמות ולא יופק לו המשך

הכישלון של הבוזגלוס: חודשיים לאחר עלייתו של "בוזגלוס: הקרב על הירושה", הסרט שאמור היה להפוך את סדרת הדוקו-ריאליטי המצליחה "הבוזגלוס" ללהיט גם בבתי הקולנוע - נתונים שהגיעו היום (ה') לידי mako חושפים את עומק כישלונו של הסרט בקופות, זאת למרות הפצתו במהלך חגי תשרי וההימור של מפיציו על הצלחתו באחת מהתקופות העמוסות ביותר באולמות.
לפי גורמים בתעשיית הקולנוע, שמדברים אף הם על הסרט במונחי "כישלון", סרטם של בני משפחת בוזגלו מכר כמות נמוכה של בין 60 ל-80 אלף כרטיסים - כשבשלב זה, חודשיים בלבד לאחר בכורתו, נותרו לו הקרנות בודדות. ברשת סינמה סיטי מקרינים השבוע את הסרט רק פעם בלבד, בסניף האשדודי של רשת בתי הקולנוע, ו"הקרב על הירושה" אף ירד כבר ממסכיה של רשת פלאנט המתחרה. "בנו עליו שיהיה שובר קופות שיצטרף להצלחה של 'לשחרר את שולי' ו'ההילולה', זה לא קרה", אומרים ל-mako אותם גורמים, שאף ציינו כי כישלון הסרט "הפתיע את הנוגעים בדבר". עוד אמרו הגורמים כי בעקבות הביצועים המאכזבים לא יופק סרט חדש למותג הריאליטי המשפחתי.
האכזבה מהסרט של "הבוזגלוס" מתחדדת כשביצועיו מושווים לאלה של סרטים אחרים, לרבות מותגים הפונים לקהל רחב וצעיר - חלקם מבוססים אף הם על הפקות ריאליטי קיימות. ההצלחה הקולנועית הגדולה של 2025 היא "לשחרר את שולי סאן", שעם למעלה ממיליון כרטיסים ניצבת במקום החמישי בטבלת שוברי הקופות הישראליים של כל הזמנים, כשגם "ההילולה 2: החתונה", "בחורים טובים 2", "גולסטאר הסרט: מרוסקים" ו"מזל חתולה" מכרו מאות אלפי כרטיסים. נתונים שאסף בסוף שנת 2024 מבקר הקולנוע יאיר רוה מגלים כי ביצועיו של "הקרב על הירושה" אפילו לא משתווים להפקות קולנועיות מקומיות קטנות ושהופצו במהלך השנה שעברה, כשהסרטים "בית", "המנצחים" ו"אמצע החיים" הצליחו לחצות את רף 50 אלף הכרטיסים.
מבדיקת mako שנעשתה מאז עליית הסרט ב-18 בספטמבר עולה כי כבר חודש לתוך הפצתו הוא הוקרן בהצגות ספורות בלבד - נתון חריג עבור הז'אנר הספציפי ובכלל - וכי אותם אולמות היו ריקים ברובם. בנוסף, כמעט כל סרטי הקולנוע המיינסטרימיים בישראל נוהגים לעדכן באופן קבוע על ביצועיהם בקופות, שאינם פומביים לקהל, אך במקרה של "הקרב על הירושה" המפיצים הקפידו שלא לפרסם הודעה שכזו לתקשורת בשום שלב.
לצד המספרים הנמוכים, "בוזגלוס: הקרב על הירושה" בלט לרעה לאורך החודשיים האחרונים גם בהיבט התקשורתי. הסרט אומנם קודם בראיונות עם הטאנלטים טרם עלייתו, ונערכה לו פרמיירה חגיגית, אך מרגע יציאתו ברחבי הארץ ופרסום הביקורות השליליות עליו - הוא זכה להתייחסות מועטה עד לא קיימת, הן בתקשורת והן ברשתות החברתיות. במהלך השבועות שבהן הוקרן, מטעם הפקת הסרט או מטעם משפחת בוזגלו כמעט שלא יצאו הודעות, הצצות, וסרטונים ברשת שמקדמות את "הבוזגלוס: הקרב על הירושה", כפי שהקהל מכיר כל כך טוב מסרטי קומדיה המבוססים על מותגי טלוויזיה אחרים.
גורמים בהפקה אומרים מנגד כי הסרט מכר בסביבות ה-80 אלף כרטיסים ולא רואים בכך כישלון, בטח ביחס לתקופה שקשה גם לקולנוע הישראלי.
