מכירים את השיר "Shallow"? שיר אינדי כזה, לא בטוח שנתקלתם, הוא רק מושמע כל הזמן ברדיו וצבר עד כה יותר מ-356 מיליון צפיות ביוטיוב. נוסף להיותו להיט, ושיר זוכה אוסקר (תודה על הוויז'ואל המושלם עם שני הראשים המתחככים שלכם, גאגא ובראדלי קופר בטקס. נהנינו מאוד) שיר הנושא מהסרט "כוכב נולד" הצליח לעורר לאחרונה מחלוקת, אחרי שעמד במרכזה של תרמית זעירה. בצידה השני של התרמית, אגב, נמצאת ענקית הקפה-ששותים-רק-בחו"ל-כי-הוא-לא-כזה-טעים, סטארבקס. 

בימים האחרונים, הוצף חשבון הטוויטר של סטארבקס בתיוגים של מעריצי הסרט ומעריצי ליידי גאגא (דיאגרמת ון שיש בה תחום חפיפה עצום, ובכל זאת), שניסו לקבל משקה בחינם בתמורה לצילום שלהם מאזינים ל-"Shallow", בצירוף ההאשטג Shallowbucks. "אני מאזינה ל-Shallow של ליידי גאגא ובראדלי קופר! סטארבקס חוגגים את זכייתה של ליידיה גאגא באוסקר עם מבצע שמציע משקה חינם, לבחירתכם, תמורת זה שתפרסמו צילום מסך שלכם שומעים את השיר", כתבה מעריצה אחת, שצירפה גם מודעה מטעם סטארבקס, שעוצבה בהשראת הפוסטר לסרט. מעריץ נוסף כתב "אומייגאד, זה אמיתי, אתם חייבים לנסות את זה". מעריצה שלישית פרסמה צילום של התכתבות פרטית עם החשבון הרשמי של סטארבקס, שם הודו לה על האזנה ל-"Shallow" ואיחלו לה לרוויה.

אבל לא דובים ולא פראפוצ'ינו. בסוף השבוע, צייץ חשבון הטוויטר הרשמי של סטאבקס תגובה לאחד מציוצי ה-Shallowbucks בזו הלשון: "היי. מתנצלים על הבלבול, אבל זו אינה הצעה אמיתית של סטארבקס. הפרסום הזה שקרי לחלוטין". לא, בואו תרמסו לנו את כל החלומות וזהו, סטארבקס. ציוצים נוספים שניסו לרכוב על הטרנד, זכו מתגובה רפטטיבית מטעמה של רשת בתי הקפה, שהבהירה באופן חד משמעי שהמבצע מזויף לגמרי.

במחלקת החדשות של באזפיד - מחלקה אמיתית שמתעסקת בתחקירים חדשותיים חשובים מאין כמוהם, מתברר - איתרו את הציוץ הראשון שפרסם את Shallowbucks, ומצאו את העומד מאחורי ההונאה הזעירה: ניקו, סטודנט בן 18 מלאס וגאס ומעריץ של ליידי גאגא. בראיון מקוון, סיפר ניקו לבאזפיד שקיבל את הרעיון לשדך בין גאגא לסטארבקס באופן מקרי, כיוון שרצה לעזור לזמרת והשחקנית להגדיל את מכירות הסינגל של השיר. "ואז יום אחד בחזרה מהאוניברסיטה עברתי ליד סטארבקס, וקיבלתי את הרעיון בדקה האחרונה". אכן, תהליך אמנותי מורכב ומרגש.

 "כבר בשעות הראשונות הראשונות ראיתי שההאשטג התפשט והגיע ל-2,000 או 3,000 ציוצים", סיפר ניקו, ששלח לבאזפיד גם את הסקיצות שעיצב לכרזת המבצע המפוברק. "הלוואי שהייתי מעלה את הרעיון מוקדם יותר כדי שגאגא תקבל עוד השמעות בסטרימינג, כי פרסמתי את (המבצע) רק שעתיים או שלוש לפני שמסיימים לספור את ההאזנות השבועיות", אמר. כשנשאל אם הוא לא חושש מהסתבכות חוקית, השיב ניקו: "כשצייצתי את זה, באמת הייתי מודאג כי לא ידעתי אם זה יסבל אותי עם החוק, אבל חשבתי שאף אחד לא באמת יאבד כסף, אז זה בסדר... למען האמת, לא מספיק אכפת לי כדי לבדוק את זה עד הסוף".