בשנים האחרונות, גוברת המודעות לנזקים החברתיים הנגרמים משמירה על אידאל יופי בלתי אפשרי. מותגי אופנה שנודעו בזכות דוגמניות רזות ויפהפיות מקפידים לבחור גם בדוגמניות מלאות יותר לקמפיינים, נשים מפורסמות מקפידות להעלות תמונות ללא איפור לרשתות החברתיות, והשימוש בפוטושופ על שערי מגזינים ננטש לאט לאט לטובת שאיפה לייצוג אמיתי ככל האפשר של הכוכבות המצולמות.

ובכל זאת, הריטוש עדיין לא עזב את עולם העיתונות, ונראה שיש עוד הרבה לאן לשאוף: מגזין האופנה InStyle נמצא תחת מתקפה בימים אלה, לאחר שתמונתה של כוכבת השער החדש שלו – ריס ווית'רספון בת ה-45 – עברה ריטוש נראה לעין. גולשים ברחבי הרשת זעמו כשנחשפו לתמונות הראשונות שפורסמו מגיליון דצמבר-ינואר 2022 של המגזין, בהן נראית ווית'רספון בלוק סקסי במיוחד ובסטייל שבהחלט לא שגרתי עבורה. הגולשים התרגזו על הניסיון לגרום לווית'רספון להיראות צעירה יותר, כשלטענתם מדובר בהנצחה של האייגי'זם – ושהשחקנית נראית "בלתי מזוהה".

"היא אישרה את העריכה הזו? זה ממש לא נראה כמוה", כתב גולש אחד. אחרת הגיבה, "נו באמת, כאילו שהיא צריכה את הריטוש הזה". עוד גולשת הביעה את דעתה וכתבה ש"היא נראית בלתי מזוהה. מה הם עשו לאישה היפה הזו", ואחרת קבעה: "זה ריטוש מזעזע! חשבתי שזו הבת שלה". גולשת נוספת הסבירה מדוע השימוש בריטוש הוא כה הרסני: "בכנות, כואב לראות את זה. היא מהממת בחיים האמיתיים, תעזבו את הפנים שלה בשקט. זה מזיק ושולח את המסר הלא נכון". 

ריס ווית'רספון (צילום: Chris Pizzello-Pool/Getty Images)
קמטים זו לא מילה גסה. ריס ווית'רספון | צילום: Chris Pizzello-Pool/Getty Images

המחאה נגד תמונת השער הייתה כה גדולה עד שלעורכת הראשית של המגזין, לורה בראון, לא נותרה ברירה אלא להתייחס לרעש ברשתות החברתיות. בתגובה שנכתבה בחשבון האינסטגרם שלה, הסבירה בראון את הרעיון שמאחורי התמונה המדוברת – אבל לא סיפקה התנצלות על הריטוש המוגזם. "עבור מי מכם שמגיבים בנוגע לריטוש, המטרה שלנו הייתה להציג את ריס באור מאוד סקסי, עם איפור מעושן ושיער מורם", כתבה העורכת. "אתם בקושי רואים את ריס ככה – וזו בדיוק הייתה הנקודה. אנחנו לא בעניין של חניטת נשים כאן במגזין". 

ווית'רספון עצמה ככל הנראה לא הייתה מוטרדת במיוחד מהפוטושופ, או לפחות – לא מתחה ביקורת על תמונת השער של עצמה ברשתות החברתיות. בפוסט שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה, הודתה השחקנית למגזין וכתבה "תודה ענקית לצוות הקריאייטיב שגרם לי להרגיש כמו אשת עסקים חריפה וחצופה".