פסטיבל קאן נפתח אמש באופן רשמי וחגיגי עם הקרנת הסרט "אנט" ("Annette"), סרט הבכורה בשפה האנגלית של הבמאי הצרפתי ליאוס קראקס ("מנועים קדושים"), בכיכובם של מריון קוטיאר ואדם דרייבר. הסרט הוא מחזמר שעוקב אחר סטנדאפיסט וזמרת אופרה שמביאים לעולם בת עם יכולות מיוחדות, ועל הפסקול אחראים צמד הפופ ספארקס.

הביקורות שפורסמו עד כה על הסרט משבחות את המשחק של השחקנים הראשיים, אבל בעיקר את דרייבר, וקוראות לו "כוח טבע" או "טורנדו". הסרט עצמו זכה לסופרלטיבים כמו "ביזארי", "פנטסטי", "מעיף מוח", "אקספרימנטלי" ו"רודף".

אבל עם כל הכבוד לסרט עצמו, מה שגנב את ההצגה בפסטיבל בכלל היה ציטוט של קוטיאר, שסיפרה על חוויית הצילומים הייחודית של הסרט, ומה שהיא דרשה ממנה ומדרייבר. "ברוב סרטי המחזמר הקלאסיים, אתה מקליט את השירים שלך מראש, ואז שר עם פלייבק על הסט", היא סיפרה במסיבת העיתונאים. "אבל פה, ליאוס רצה שהכל יהיה לגמרי בלייב. זה הוסיף מורכבות, כי מצאנו את עצמנו שרים על הסט בכל מיני סיטואציות מסובכות, כשאנחנו זוחלים על הרצפה או מדמים מין אוראלי. כל מיני תנוחות אקרובטיות שמשנות את האופן שבו אנחנו שרים. זה האפקט שהוא חיפש, הוא רצה שהקולות שלנו ישתנו ויתעוותו בהתאם לסיטואציה". 

מתוך "אנט" (צילום: UGC Distribution, צילום מסך)
"אקספרימנטלי" ו"רודף". קוטיאר ודרייבר ב"אנט" | צילום: UGC Distribution, צילום מסך

מלבד המין האוראלי, קוטיאר הוסיפה עוד כמה מילים מעוררות עניין על הפן המיני של הסרט, ואמרה שהוא יפתיע את הקהל, שכן הדמויות הראשיות מתענגות על אקטים מיניים שנחשבים לטאבו, כמו "דגדוג מיני". "באופן מוזר אנחנו אף פעם לא רואים אנשים עושים סקס או דברים שגרתיים אחרים בסרטים מוזיקליים", היא הוסיפה. 

אגב, קוטיאר כמעט ולא גילמה את התפקיד הנשי הראשי בסרט. בעוד אדם דרייבר היה הבחירה המובילה בשלב די מוקדם, את התפקיד הנשי לקח קצת יותר זמן ללהק, כשהמועמדות המובילות היו רוני מארה ולמרבה ההפתעה - גם הזמרת ריהאנה. מי שלוהקה בסופו של דבר הייתה בכלל מישל וויליאמס, אבל היא נאלצה לפרוש בגלל אילוצי לוחות זמנים, וקוטיאר לוהקה במקומה.