איך אפשר לשנוא סרט לפני שבכלל יש לו במאי, תסריט, שחקנים ותאריך תחילת צילומים? בקלות רבה. האתר דדליין מדווח כי הבמאי דייוויד ליץ' (דדפול 2, פצצה אטומית) נמצא בשלבים מוקדמים (מוקדמים!) של דיונים על בימוי גירסה עכשווית לסרט הדרקון משנת 1973 בכיכובו דאז של ברוס לי. כאמור, אין עוד שום דבר ממשי בפרויקט הזה מלבד קונספט, אבל זה כנראה מספיק בשביל שלל אנשים ממוצא אסייתי, כמו גם מעריצי ברוס לי, כדי להתקומם על הפרויקט ולהביע מחאה.

הדרקון, שיצא לאקרנים מעט לאחר מותו הטראגי שלי לי, עוסק באמן לחימה שמצטרף בעל כורחו לטורניר קראטה באי של איש בשם האן, ומהר מאוד מתברר כי מדובר בסיפור כיסוי למזימת סחר בסמים בכל רחבי העולם. לגיבור יש סיבות משלו להצטרף לטורניר: אחותו התאבדה באותו האי משום שסירבה לשתף פעולה עם הביריונים של האן. הסרט נחשב להצלחה ענקית בזמנו, כשהעמיד שחקנים ממוצא אסייתי במרכז הפריים לראשונה בהוליווד. אז מה הבעיה אם כך? ליץ' הוא לא אסייתי.

יש לו אמנם ניסיון ענף בבימוי סרטי פעולה (כמו למשל ג'ון וויק, והשלמות בסרטי פארק היורה וקפטן אמריקה: מלחמת האזרחים), והוא אמנם היה בעבר פעלולן ואחראי על הפקת סצנות אקשן בסרטים, אבל ליץ' הוא גבר לבן, בעוד הבמאי המקורי של הסרט ולמעשה כל משתתפיו היו מהונג קונג. כך שמעריצים רבים, כמו גם שחקנים אסייתיים, טוענים בטוויטר שמדובר בעוד סוג של וויטוושינג - העסקת אנשים לבנים בתפקידים שאמורים להיות של בעלי מיעוט. וזה לא אמור להיות מסובך מדי למצוא במאי אקשן אחר ממוצא אסייתי, כמו ג'סטין לין למשל (סדרת סרטי מהיר ועצבני), או קאת'י יאן (ציפורי הטרף).

_OBJ

"נמאס כבר מכל הסרטים האלו ששייכים ליוצרים אסייתיים מאסיה ומופקים, מבויימים ומשוחקים על ידי אנשים לבנים, כמו למשל הרוח במעטפת, החומה הגדולה ועכשיו גם הדרקון", כתב אחד המצייצים, ומישהי אחרת כתבה: "יש כל כך הרבה במאים אסייתיים מוכשרים שיודעים לביים אמנויות לחימה לסרט הזה, אבל אולי אתם בעצם מלהקים את סקרלט ג'והנסון בתפקיד של ברוס לי".


אחרים טוענים שעצם הרימייק לסרט הוא רעיון רע, בלי קשר למי שמביים אותו. השחקן דניאל וו (אדמת הפקר) כתב: "זה סרט שלא צריך לגעת בו משום שזה לא הסיפור, זו הכריזמה הנפלאה של ברוס לי שאי אפשר לשכפל אותה", והשחקן דניאל דיי קים (אבודים, הוואי 5-0) כתב "מסכים לגמרי". "רימייקים של סרטים הם כמו מטבח פיוז'ן – אם אין לכם משהו חדש, מרגש או טעים להוסיף למנה, עדיף לעזוב אותה בשקט".