לפני כשנה הופץ באפליקציית וואטסאפ משחק רשת שזכה לשם "אתגר המומו". על מנת להשתתף במשחק היה צריך להוסיף מספר טלפון סודי שלכאורה שייך לדמות הפיקטיבית מומו. אחרי צירוף המספר, הדמות לכאורה הייתה שולחת איומים, תמונות אלימות ואתגרי אקסטרים וגוברים, המסתיימים בדרישה מהמשתתף באתגר לשים קץ לחייו. הדמות מאיימת על המשתתף שאם לא יציית להוראה, הוא עלול להיות מקולל בכישוף מרושע. המשחק הופץ במדינות רבות, בעיקר דוברות ספרדית, והוא גבה את חייה של ילדה ארגנטינאית ושני ילדים קולומביאנים

דמותה המפחידה והמעוותת של מומו, שהפכה לסמל המזוהה ביותר של המשחק, היא בכלל פסל הקרוי אמא-ציפור, שכן היא נראית כמו הכלאה בין אישה לציפור. קייסוק אייסו, האמן היפני שיצר את הפסל, החליט גם להסיר אותו מהתערוכה שהציג, וזאת בעקבות ביקורת ציבורית חריפה על הופעתה של הדמות המבעיתה, שכבר קושרה בעיני הציבור למותם של נערים. אייסו סיפר שהפסל אמא-ציפור הוא פרשנות שלו למיתוס יפני ידוע על אישה שנפטרה בלידה, ורוחה נותרה על כדור הארץ במטרה להמשיך לרדוף אנשים. כלומר, החומרים המרכיבים כל סרט אימה שמכבד את עצמו.

ואכן, נראה שהתרבות עוד לא נפטרה באופן סופי מאמא-ציפור/מומו. בדיווח של אתר הבידור האמריקני "דדליין" נמסר שאתגר המומו, בכיכובו של אותו פסל קריפי, צפוי להפוך לסרט אימה בהפקת אולפני אוריון. האולפנים הם אלה שהפיקו את להיטי האימה האמריקניים מתחילת שנות האלפיים, "הטינה" ו"הצלצול". שני הסרטים (שזכו גם לסרטי המשך) התבססו על מותגי אימה יפניים מצליחים, מה שעשוי להסביר את האפּיל שיש למומו בעיניהם. כמו כן, בשנים האחרונות הופכים עוד ועוד טרנדים ויראליים ומשחקיים לסרטי אימה. ב-2014 יצא הסרט "הסרט חבר", שהתרחש כולו במסכי מחשב וטלפון, ותיעד משחק רשת חולני בהנהגתה של דמות רצחנית, ובתחילת 2019 שוחרר גם "אסקייפ רום", שלקח את הפורמט של חדר בריחה והפך אותו לסרט אימה.