mako
פרסומת

"אוויטה" בכיכובה של רייצ'ל זגלר מעצבן את הצופים: "זו הונאה"

כוכבת "שלגיה" והקולגה לשעבר של גל גדות החלה לגלם את אווה פרון במחזמר האייקוני, שעלה בגרסה חדשה בלונדון. העניין הוא, שדווקא ברגע השיא, בביצוע השיר "אל נא תבכי ארגנטינה", דמותה עושה זאת על מרפסת שפונה לרחוב, והצופים באולם - ששילמו ממיטב כספם לכרטיס - נאלצים לצפות בה דרך מסך. בעוד חלק זעמו, אחרים הבינו את הסמליות, במיוחד בהצגה על מעמדות בחברה "זו אמירה חזקה"

מיכל דאבי
פורסם:
רייצ'ל זגלר ב"שלגיה" וב"אוויטה"
רייצ'ל זגלר | צילום: באדיבות פורום פילם, MEGA/GC Images/getty images, יחסי ציבור
הקישור הועתק

עד לא מזמן רייצ'ל זגלר הייתה בכותרות בעיקר סביב הפלופ ששמו "שלגיה" - גרסת הלייב-אקשן של דיסני שבה היא כיכבה בתפקיד הראשי, אך לא עמדה בציפיות ונחלה אכזבה בקופות; עכשיו, זגלר שוב מושכת תשומת לב שלילית - אם כי הפעם, זו לא ממש אשמתה.

זגלר (24) החלה לאחרונה לגלם את אווה פרון בהפקה חדשה של המחזמר "אוויטה", שמוצג בתיאטרון הפלאדיום בווסט אנד בלונדון. המחזמר, מאת אנדרו לויד ובר וטים רייס, מתאר את סיפור חייה, הצלחתה ומותה של אווה פרון, הפוליטיקאית הארגנטינאית ורעייתו השנייה של נשיא ארגנטינה, חואן פרון. ההצגה עלתה לראשונה ב-1978 וזכתה מאז לגרסאות רבות ברחבי העולם - ואפילו לשתיים ישראליות בכיכובן של ריקי גל ושירי מימון.

במהלך המחזמר, במה שנחשב אולי לרגע השיא שבו, פרון מבצעת את השיר האייקוני "אל נא תבכי ארגנטינה". העניין הוא, שבהפקה החדשה בווסט אנד זגלר לא עושה זאת בעודה עומדת על הבמה - אלא שרה את השיר כשהיא עומדת על המרפסת החיצונית של התיאטרון, אשר פונה לרחוב, בזמן שבאולם מקרינים לקהל את הביצוע הזה דרך מסך. כלומר, הצופים במחזמר - ששילמו כסף כדי להיכנס לאולם (עד 500 דולר לכרטיס) - נאלצים לצפות ברגע השיא דרך מסך.

אז אומנם הביקורות על המשחק של זגלר חיוביות מאוד, אבל הבחירה האומנותית הזו עוררה כעס מצד רבים: "אני נרגש לראות את 'אוויטה', אבל לא בטוח איך אני מרגיש לגבי זה ששילמתי כל כך הרבה כסף רק כדי לראות את הרגע הכי איקוני על מסך", כתב אחד מרוכשי הכרטיסים ברשת X, בעוד אחר כינה זאת "הונאה" ויצא נגד הבמאי על ההעמדה המוזרה: "שילמתי כל כך הרבה על שני כרטיסים והיא שרה את השיר הכי חשוב למי שלא שילם?"; "אני חושבת שהלב היה נשבר לי אם הייתי בתוך התיאטרון, והיו משדרים את השיר הכי חשוב על מסך".

פרסומת

מנגד, היו מי ששיבחו את ההחלטה האומנותית והצביעו על הסמליות שבדבר - כשבהצגה שעוסקת במעמדות בחברה, מביאים למי שאין את האפשרות לשלם ליהנות מהחוויה גם כן. "רעיון מבריק ומאוד סמלי - בעוד העשירים יושבים מול המסך, אוויטה נמצאת על המרפסת ופונה לכל מי שלא יכול להרשות לעצמו ללכת לתיאטרון, או חי ברחובות לונדון"; "הרעיון כולו גאוני ומרגש", הוסיפה אחרת, "יש בזה אמירה חזקה ואני בעד זה"; "לשיר לאנשים ברחוב בזמן שהקהל ששילם צופה במסך - זה בימוי מבריק באמת".