אין ספק שהסיום של "תלמה ולואיז" הוא אחד מסופי הסרטים הכי אייקוניים בתולדות הקולנוע: תלמה ולואיז נמלטות מהמשטרה במכוניתן, אבל זו מכתרת אותן. כשהן מוקפות מכל עבר, הן מחליטות שהן לא עומדות לאפשר לעצמן להיתפס – ואז הן משלבות ידיים, מאיצות את הרכב ונוסעות אל תהום הגרנד קניון, שם הן מוצאות אל מותן. מדובר בסיום בלתי נשכח, וכעת מתברר שבמקור הוא בכלל אמור היה להיראות אחרת לגמרי. ולא רק זה: מי שאחראית לשינוי התסריט היא לא אחרת מאשר סוזן סרנדון, שמגלמת כידוע את לואיז.

בראיון חדש למגזין ואניטי פייר, סיפרה השחקנית לראשונה על השפעתה המכרעת על תסריט הסרט בכיכובה. סרנדון, לדבריה, הגיעה ברגע האחרון עם כמה הצעות לשינוי התסריט – וגרמה לכך ששתי הדמויות המרכזיות בסרט מצאו את מותן בסופו. למעשה, עד שסרנדון התערבה, רק דמותה של לואיז אמורה הייתה למות: הרעיון המקורי היה שדמותה של תלמה תישאר בחיים.

סוזן סרנדון (צילום: Elisabetta A. Villa, getty images)
סוזן סרנדון | צילום: Elisabetta A. Villa, getty images

"הוא (רידלי סקוט, במאי הסרט, שג"מ) אמר: 'את בהחלט תמותי, אבל אני לא בטוח לגבי הדמות השנייה", נזכרה סרנדון. "הוא אמר: 'אה, את יכולה לדחוף אותה מהמכונית'". בסופו של דבר, כידוע, זה לא מה שקרה. בעצתה של סרנדון, השתיים – שעברו מסע מלא תהפוכות יחד, גם סיימו את חייהן אחת לצד השנייה. "צילמנו את זה בטייק אחד", היא סיפרה, "הרווחנו את הרגע הזה, להיות בו יחד".

נראה שרידלי סקוט סמן לחלוטין על דעתה של סרנדון. מתברר שהיו לה השפעות נוספות על אותה סצנת סיום חגיגית, גם כאלה שלא קשורות למות הדמויות: "אמרתי לרידלי, 'אני רוצה לחתוך הרבה מהדיאלוג, ואני רוצה גם לנשק אותה'. והוא אמר, 'נהדר'". 

אין ספק ש"תלמה ולואיז" הפך לפרויקט המזוהה ביותר עם סרנדון, וגם עם ג'ינה דיוויס, שגילמה כמובן את דמותה של תלמה. אבל בהמשך הראיון לואניטי פייר, סיפרה סרנדון שהיא בכלל לא כל כך רצתה להשתתף ב"תלמה ולואיז" כשהאפשרות הוצעה לה בתחילה. "רידלי סקוט ביקש ממני", הודתה השחקנית. "הוא אמר: 'איזה תפקיד מהשניים היית רוצה לשחק?', והיו לי הרבה שאלות, אמרתי לו: 'אני לא רוצה לעשות סרט נקמה'. אז שיניתי כמה דברים באופן שבו זה משוחק".