בשנות החמישים של המאה הקודמת, הרבה לפני שמישהי מהן הייתה מפורסמת, ג'ואן ריברס (אז בת 25) וברברה סטרייסנד (אז בת 17 בלבד) הופיעו יחד במחזה אוף-ברודוויי בשם "Driftwood". העובדה ששתי הכוכבות הענקיות האלה נפגשו על במה קטנטנה כשעוד היו אלמוניות היא מעניינת בפני עצמה, אבל ריברס, שהלכה לעולמה ב-2014, הצליחה להפוך את האנקדוטה הזניחה יחסית הזאת לאגדה אורבנית: לאורך השנים, היא סיפרה לכלי התקשורת כמה גרסאות שונות לגבי מה בדיוק קרה שם.

בגרסה אחת של הסיפור, ריברס טענה שהמחזה המדובר עקב אחר אישה לסבית (שהיא עצמה גילמה), שהופכת להיות סטוקרית של הדמות שגילמה סטרייסנד ובאחת הסצנות אף מנסה להרוג אותה. גרסה אחרת קובעת שריברס בכלל גילמה תפקיד של גבר במחזה והשתיים חלקו נשיקה על הבמה בתור גבר ואישה. מוריס טיי דאן, מי שכתב את המחזה, אמר בראיון ב-1995: "אני לא מבין מאיפה ג'ואן הביאה את זה, שזה היה מחזה על לסביות. בימים ההם זו הייתה (יכולה להיחשב) התאבדות בתיאטרון". בנוסף, השתיים בכלל לא חלקו סצנות משותפות, והתמונה האחת שלהן יחד מהמחזה נלקחה בכלל בזמן החזרות.

אז הסיפור האמיתי אולי לא מרתק במיוחד, אבל ההגזמות והתוספות של ריברס עשו את שלהן והפכו אותו למיתוס מוכר. לאחר שהסיפור כבר הוצג בסרט קצר בשנה שעברה, עכשיו עולה בלונדון מחזה של רוי סמיילס בשם "The Funny Girls", שכותב מחדש את ההיסטוריה ומדמיין את המפגש בין שתי השחקניות, שמתחיל מאחורי הקלעים של המחזה אבל ממשיך שנים לאחר מכן. בדמיון של סמיילס, ריברס מפתחת קנאה כלפי סטרייסנד, מכיוון שבעוד ריברס התפרסמה כקומיקאית (ועל פי השמועות בכלל רצתה להיות שחקנית דרמטית), סטרייסנד עשתה הכל - שרה, ביימה, שיחקה בתפקידים דרמטיים וקומיים והפכה לאייקון בינלאומי. סמיילס אף מקביל את קהל מעריציה ל"כת עם מאפיינים דתיים". 

אבל המחזאי מאמין שהקנאה ביחסים האלה הייתה הדדית: גם סטרייסנד קינאה בריברס בגלל הגישה שלה לחיים וחוסר החשש להגיד את כל שעולה על רוחה, גם אם זה הכניס אותה למצבים לא נעימים. בשורה התחתונה, סמיילס בעצם קובע - המחזה עוסק דווקא בדמיון בין השתיים. "שתיהן היו חדורות מטרה", הוא אמר בראיון חדש למגזין הגארדיאן. "שתיהן שמעו מהאימהות שלהן שהן נראות רע, שהן צריכות למצוא עבודה אמיתית ובעל. אבל הן היו נחושות להגשים את החלומות שלהן. סטרייסנד היא אולי אגומניאקית, אבל היא הייתה צריכה הרבה מאוד אמונה עצמית בתקופה בה עלילת המחזה מתחילה, כי היא עוד ישנה אז על ספות של חברים. ריברס הייתה אמורה להיות נסיכה יהודיה, אבל היא הייתה גרושה לפני גיל 30 והתחילה את דרכה בעולם הקומדיה שנשלט על ידי גברים. שתיהן התגברו על מה שהיה יכול להרוס להן את החלומות". 

סמיילס מתייחס גם לשקר הקטן של ריברס, שהצליחה להפוך הצגה בה השתיים הופיעו בנפרד לסיפור לסבי לוהט, והמשיכה לספר אותו עד ימיה האחרונים. "היא עשתה את זה מאותה הסיבה שהיא עשתה הרבה דברים", הוא ענה לשאלה למה לדעתו היא המציאה את הסיפור. "בגלל שזה היה מצחיק".