mako
פרסומת

מה פלצני בעיניך?

מצד אחד - מגזין אופנה גבה אליטיסטי. מצד שני - ראפרית מצליחה שנודעה, בין השאר, בתשובות המטורללות שהיא מספקת בראיונות. התוצאה: "ווג" בחרו לצנזר ראיון עם קארדי בי, למרות שהיא לא קיללה בו בשום צורה

מערכת ערוץ התרבות
mako
פורסם:
קארדי בי
קארדי בי בסרטון של ווג, נובמבר 2019 | צילום: יוטיוב - Vogue, mako
הקישור הועתק

כולם יודעים שאחד המאפיינים הגדולים ביותר של האינטרנט הוא שהוא לא מצונזר, וזה כמובן יתרון או חיסרון בהתאם לסטנדרטים של כל אחד ואחד. יש יוצרים שמחליטים לא לקחת סיכונים ולהפוך את התכנים שלהם לידידותיים למשפחה ובתוך כך לצנזר קללות וגסויות. ולפעמים, כך נדמה, הם הולכים רחוק מדי.

הזמרת והראפרית קארדי בי התראיינה על ידי מגזין האופנה ווג, במסגרת סדרת סרטונים שבהם כתב עם מצלמה מסייר עם סלבריטאי באחוזת ענק ועל הדרך שואל אותו לא פחות מ-73 שאלות ברצף, חלקן מהותיות וחלקן שטותיות. במהלך הראיון עם קארדי בי שאל אותה הכתב מהו הגילטי פלז'ר שלה, הדבר שהיא אוהבת לעשות אך לא גאה בו. קארדי לא היססה לרגע וענתה מיד, "להריח את הפלוצים שלי" (בדקה 11:51). 

אלא שמישהו בווג כנראה חשב ש"פלוצים" היא לא מילה נאותה לאינטרנט, ובסרטון הסופי המילה צונזרה על ידי בליפ ששמור בדרך כלל רק למילות גנאי. זאת, אגב, לעומת תשובה שנתנה קארדי מוקדם יותר בסרטון, כאשר נזכרה בפעם הראשונה שבה שמעה את עצמה ברדיו - "הייתי כאן בניו יורק, במכונית, כאילו 'זאת אני, ביצ'ס'", כאשר המילה "כלבות" דווקא לא צונזרה.

פרסומת

קארדי בי ידועה בנטיותיה לומר את מה שעובר לה בראש ללא מחסומים או פילטרים, ובעבר דיברה בפתיחות על נושאים כמו ניתוחים פלסטיים ועברה כחשפנית. כך ש"ווג" ידעו בדיוק לאן הם נכנסים כשבחרו לקיים איתה את הראיון, ועל כן ההחלטה לצנזר מילה כמו "פלוצים" מפתיעה במיוחד. במגזין סירבו לנמק את בחירתם.